stream_title_6
Afișare tot conținutul postat pentru ultimele 271 zile.
- Ora trecută
-
Austria aprobă creșterea taxelor de drum pentru camioane
Pe 8 octombrie 2025, Guvernul Federal Austriac a aprobat noul pachet de taxe pentru vehiculele grele de marfă (LKW-Maut-Paket) și tranziția completă la vinieta digitală începând cu 2027. Obiectivul declarat al guvernului este de a face sistemul de prețuri mai transparent, aliniind costurile taxelor cu impactul real asupra mediului și al zgomotului al vehiculelor grele de marfă. Ajustarea automată a inflației pentru costurile de infrastructură va fi suspendată temporar, o măsură care ar trebui să stabilizeze nivelurile taxelor pe termen scurt. Potrivit Ministerului Transporturilor, noua schemă introduce o defalcare mai detaliată a taxelor pe baza emisiilor de CO2, recompensând vehiculele cu emisii reduse și zero și aplicând suprataxe celor mai poluante. Prin urmare, începând cu 2026, creșterile taxelor pentru camioane vor varia între 10% și 13%, în funcție de clasa de emisii poluante, inclusiv noi componente de cost legate de impactul asupra mediului și de zgomot. Se preconizează că măsura va genera venituri suplimentare de aproximativ 42 de milioane de euro pentru bugetul de stat. Guvernul austriac a confirmat că reducerea de 75% a taxei de drum pentru vehiculele comerciale cu emisii zero va rămâne în vigoare până în 2030, susținută de un fond de 80 de milioane de euro (eMove Austria) alocat tranziției energetice a sectorului. În plus, începând cu 2027, autocolantul de taxare pe autostradă pe hârtie va fi eliminat, păstrându-se doar versiunea digitală, deja utilizată de majoritatea utilizatorilor. Asociațiile de transport rutier, inclusiv Camera de Comerț Austriacă (WKO), și-au exprimat îngrijorarea cu privire la impactul economic semnificativ asupra costurilor de operare a transportului rutier de mărfuri. Asociația estimează că cheltuielile cu taxa de drum pentru un camion cu un kilometraj anual de 180.000 de kilometri vor crește de la aproximativ 100.000 de euro la nu mai puțin de 110.000 de euro în 2026, în ciuda faptului că taxele de drum pentru camioane au crescut deja cu aproape 30% din 2022. Companiile raportează că Austria se numără deja printre țările europene cu cele mai mari costuri de tranzit. Costul mediu de operare pentru un camion ar putea ajunge la 92.000 de euro anual până în 2026, exacerbând dificultățile multor companii de logistică mici și mijlocii. Organizațiile importante din industrie solicită ca revizuirea tarifelor să ia în considerare competitivitatea națională și ca cea mai mare creștere să fie aplicată vehiculelor de tranzit internațional. WKO și alte asociații au organizat proteste și întâlniri cu Ministerul Transporturilor pentru a solicita o reprogramare a tarifelor și suspendarea mecanismului automat de reevaluare a taxelor de drum. Printre propunerile discutate se numără o creștere a vinietelor pe termen scurt pentru mașini, utilizate în mare parte de turiștii străini, pentru a ușura povara asupra companiilor locale de transport. Dezbaterea politică rămâne deschisă, existând dezacorduri în cadrul coaliției de guvernare: ÖVP solicită garanții pentru logistica națională, în timp ce Neos susține un sistem mai strict pentru cele mai poluante vehicule.
-
Parlamentul European aprobă reforma permiselor de conducere, o nouă evoluție pentru transportul rutier de mărfuri.
Pe 21 octombrie 2025, Parlamentul European a dat aprobarea finală reformei permiselor de conducere, finalizând un proces legislativ care a durat peste doi ani și marcând un punct de cotitură în politica europeană de siguranță rutieră și formare a șoferilor. Măsura, parte a pachetului de siguranță rutieră lansat de Comisia Europeană în 2023, a fost adoptată fără vot formal în a doua lectură, în urma unui acord la care s-a ajuns cu Consiliul Uniunii Europene. Reforma înlocuiește Directiva din 2006 și introduce reguli actualizate pentru eliberarea, valabilitatea și suspendarea permiselor de conducere, cu scopul de a reduce numărul de decese rutiere și de a armoniza regulile pentru șoferi și autoritățile naționale. O atenție deosebită este acordată șoferilor de vehicule comerciale, pentru care Uniunea intenționează să faciliteze accesul la profesie, asigurând în același timp niveluri mai ridicate de siguranță. Noile prevederi permit tinerilor de 18 ani să obțină un permis de camion (categoria C) și tinerilor de 21 de ani să obțină un permis de autobuz (categoria D), cu condiția să dețină un certificat de calificare a șoferului. În absența unui certificat de calificare a șoferului, vârsta minimă rămâne 21, respectiv 24 de ani. Scopul este de a aborda deficitul structural de șoferi, care, potrivit Uniunii Internaționale a Transporturilor Rutiere, depășește în prezent o jumătate de milion de posturi vacante în Europa. Reducerea vârstei minime este însoțită de cerințe de formare mai stricte și de introducerea unor modalități de conducere însoțită pentru șoferii profesioniști, care vor putea dobândi experiență alături de un șofer experimentat. IRU a salutat măsura, subliniind că posibilitatea de a începe o carieră profesională de la vârsta de 18 ani face sectorul transportului rutier mai atractiv pentru generațiile mai tinere, fără a compromite standardele actuale de siguranță. Organizația a atras însă atenția asupra costurilor de intrare în profesie: obținerea unui permis de conducere pentru vehicule grele și calificările aferente costă, în medie, de 3,7 ori salariul minim lunar mediu din Europa, o barieră pe care reforma urmărește să o atenueze prin simplificarea procedurilor de recunoaștere și formare. Noua Directivă prevede, de asemenea, o perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru toți șoferii nou autorizați, timp în care se vor aplica sancțiuni mai severe pentru încălcări grave, cum ar fi conducerea sub influența alcoolului sau utilizarea necorespunzătoare a telefonului mobil. Statele membre sunt încurajate să introducă o politică de toleranță zero pentru alcool și droguri în perioada de probă. Pentru a satisface nevoile pieței muncii și a încuraja schimbarea generațională în acest sector, permisul de conducere însoțit de la vârsta de 17 ani este extins în întreaga Europă. Inițial rezervat vehiculelor din categoria B, acesta se va aplica și vehiculelor grele de pe teritoriul național, dacă statele membre prevăd acest lucru. Măsura își propune să faciliteze intrarea tinerilor în transportul profesional și să le sporească competențele sub supraveghere. O altă inovație semnificativă este permisul de conducere digital, accesibil prin intermediul Portofelului Digital de Identitate al UE. Din 2030, acest format va deveni standard în toate statele membre, în timp ce o versiune pe hârtie va rămâne disponibilă. Permisul digital, echipat cu un cod QR, va fi recunoscut în întreaga Uniune și va putea fi utilizat și offline. Statele membre vor avea la dispoziție cinci ani și șase luni de la intrarea în vigoare a directivei pentru a implementa sistemul, care se bazează pe infrastructuri de verificare partajate și interoperabile. Reforma standardizează, de asemenea, valabilitatea permiselor de conducere: cincisprezece ani pentru categoriile A și B și cinci ani pentru categoriile C și D. Statele membre vor putea reduce aceste perioade în cazurile în care permisul servește și drept document de identitate sau pentru șoferii cu vârsta peste 65 de ani, pentru a permite controale medicale mai frecvente. Înainte de eliberarea sau reînnoirea unui permis, șoferii vor fi supuși unui examen medical obligatoriu, inclusiv teste oftalmologice și evaluări fizice. În ceea ce privește instruirea, examenele teoretice și practice vor trebui să includă conținut nou: conștientizarea riscurilor legate de unghiul mort, utilizarea sistemelor de asistență a șoferului, deschiderea în siguranță a ușilor pentru a evita accidentele cu bicicliști și pietoni și prevenirea distragerii atenției de către dispozitivele electronice. De asemenea, a fost introdus un modul obligatoriu privind percepția pericolelor și partajarea drumului cu participanții vulnerabili la trafic. Un aspect important al reformei este reciprocitatea sancțiunilor. De acum înainte, un șofer al cărui permis este suspendat sau revocat într-un stat membru nu va putea conduce în nicio altă țară a UE. Autoritățile vor trebui să comunice decizia statului emitent în termen de 15 zile. Acest sistem...
-
Regula celor 90 de minute atunci când așteptați la incarcare sau descarcare in Italia
Pe 8 octombrie, Federația Italiană a Transportatorilor Rutieri Profesioniști a emis o clarificare operațională cu privire la noile reglementări care reglementează timpii de așteptare pentru vehiculele industriale în timpul operațiunilor de încărcare și descărcare. Prevederile, introduse prin Decretul legislativ 81 din 2024 și intrate în vigoare la 1 iulie 2025, stabilesc o perioadă de grație de nouăzeci de minute, dincolo de care se plătesc despăgubiri transportatorului. Textul FIAP explică faptul că regulamentul se aplică tuturor operațiunilor de transport efectuate pe teritoriul național, indiferent de tipul de mărfuri sau de locația în care au loc operațiunile, fie că este vorba de instalații industriale, terminale intermodale, depozite sau porturi. Din momentul în care vehiculul ajunge la punctul de încărcare sau descărcare, începe o perioadă de grație de nouăzeci de minute: în această perioadă, clientul sau destinatarul trebuie să pregătească vehiculul pentru începerea efectivă a operațiunilor. Asociația transportatorilor rutieri specifică faptul că perioada de așteptare este considerată a fi valabilă până la începerea efectivă a operațiunilor de încărcare sau descărcare. În absența unor înregistrări oficiale, cum ar fi ștampile de intrare, sistemele electronice sau adnotările contractuale care să ateste începerea lucrărilor, regula generală este de a calcula întreaga perioadă dintre sosirea și plecarea camionului. Odată ce limita de nouăzeci de minute este depășită, transportatorul are dreptul legal la o despăgubire de 100 EUR pentru fiecare oră suplimentară sau fracțiune a acesteia. Aceeași despăgubire se datorează și dacă timpii de încărcare sau descărcare depășesc limitele stabilite prin contractul de transport. Plata este responsabilitatea solidară a clientului și a expeditorului, conform prevederilor articolului 14 din Decretul legislativ 81/2024. FIAP reamintește că aceste prevederi stabilesc niveluri minime de protecție și nu pot fi reduse sau anulate prin acorduri private. Acest principiu vizează asigurarea respectării timpilor de conducere și de odihnă, îmbunătățirea siguranței rutiere și creșterea eficienței generale a lanțului logistic. Secretarul general Alessandro Peron a subliniat că noul regulament reprezintă „o regulă de civilitate care oferă certitudine transportatorilor și responsabilitate față de operatorii lanțului de aprovizionare”. Potrivit lui Peron, federația este pregătită să sprijine companiile în aplicarea corectă a regulamentului, inclusiv prin asistența consilierilor săi juridici.
- Ieri
-
tahograf 3,5 tone
are cineva informatii daca si cind intra in vigoare legea cu taho pt 3,5t viteza o sa fie de 90km sau 130 km o a fie ca pentru cele de peste 3,5
- Mai devreme
-
Truck Shop Miltech Arad Vest, langa PETROM si reprezentanta DAF.
Piese si accesorii auto, totul pentru masina ta. https://www.google.com/maps/place/Truck+Shop+Miltech+Arad+Vest+Autostrada+A1+DN7/@46.2031085,21.2113657,752m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4745a9c9c4ab7eeb:0xf65722e01656c78c!8m2!3d46.2035763!4d21.2111708!16s%2Fg%2F1hc4hbsn9?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTAxNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Amplasat in zona industriala Arad Vest, pe drumul european E68, DN7, langa Petrom si reprezentanta DAF, la 1,5 km de sensul giratoriu LUKOIL spre autostrada. Aici mai gasiti parcare pentru camioane aproximativ 400 locuri, doua spalatorii autocamioane, snack-bar, minimarket, cu terasa, parcare camioane, tir parking DN7 E68 Arad Nadlac 2.
-
elvetia
buna pentru a face transport ro elvetia cu un sprinter 3,5 tone imi poate spune cineva ce documente sint necesare ce obstacole intilnesti si alte probleme legate de legile tari ei nefiind in comunitate nu vorbim de actele ro firma copie conforma atestat licenta DOAR CE VOR ELVETIENI IN PLUS
-
Schimbare carduri in taho VDO, doi soferi
Aici aveți dreptate. La tahografele de generație nouă asa face. Dar nu e problema. Așa se vede locația unde sau schimbat conducătorii auto.
-
Schimbare carduri in taho VDO, doi soferi
Da am inteles dar la noi daca dam sageata inapoi nu ne scoate cardurile si sintem obligati sa dam tara final pt a ne schimba
-
Nota intre 1 si 10 firmei la care lucrati
Phraeudian a răspuns la topic lui claudiuklf în Discutii despre ofertele de munca si firmele de transportNașpa. Încă o firmă bună care a ajuns la Recycle Bin.
-
Nota intre 1 si 10 firmei la care lucrati
La Bertschi e din ce în ce mai rău. Salariu mediu în 2025 , 2500 euro pe lună în condițiile de lucru cu lichide chimice ADR . A ajuns o mizerie de firmă , nici nota 5 nu mai merită . Căutați pe cât posibil în altă parte . O groază de teorie aici și multe promisiuni la angajare , realitatea e la ani lumină .
-
Atenție la angajare la Trans Ligius firma de carton expertă în țepuirea șoferilor care vor să muncească cinstit !
Bună , scriu pentru șoferii care caută să se angajeze pe țara să fie atenți la comentarile și reclama negativă despre firma unde vor să se angajeze ,eu din păcate nu m am informat înainte să mă angajez și am luat țeapă de doar 250€ și am lucrat doar două săptămâni la această firmă de carton la campania de cereale din 2025 după care vroia aproape cu japca din lipsă de șoferi să mă bage pe curse pe țară plătite la km ceea ce este ilegal , adică câștigăm cam cat un paznic aprox 200 lei /zi , după ce de la început am stabilit ca mă angajez doar pentru campania de cereale . Asa ca daca vreți sa lucrați pe bombe de camioane și remorci vechi de 20 de ani , fără frâne , clima , frigider să fiți pe lângă șoferi să fiți și mecanici , spălători , sclavi și să fiți plătit după ureche și bunul plac al patronului de carton Cosmin “Buba “ puteți să vă angajați !
-
Sc TRANS LIGIUS srl
Salut , ai dreptate in tot ce ai relatat , daca citeam comentariul tau înainte sa ma angajez la aceasta firma de carton care are obiceiul sa înșele șoferii care vor sa muncească și să facă un ban cinstit nu luam țeapă de 250 € .Spre norocul meu eu am lucrat doar două săptămâni la campania de cereale din 2025 după care vroia din lipsă de șoferii să mă bage cu japca la curse pe țară plătit la km , adică câștigăm cam cat un paznic aprox 250 lei /zi și mi-am dat seama din primele zile ca acest patron de doi lei una vorbește și alta face când e data de plătit salariile , în concluzie dacă vreți să lucrați pe camioane și remorci vechi de 20 de ani , să fiți și mecanici, spălători , sclavi angajați-vă la Trans Ligius .
-
CI provizorie - probleme la angajare?
In caz ca mai cauta cineva despre asta am intrebat mai multi angajatori si practic mi-au zis toti ca e ok, doar sa nu fie aproape de expirare buletinul si sa ai si pasaport facut.
-
CI provizorie - probleme la angajare?
Salut, as vrea si eu sa stiu daca o sa pot sa ma angajez cu o carte de identitate provizorie (fara adresa). Cu pasaport pe langa, desigur. Imi expira buletinul in curand si nu prea am cum sa imi pun adresa la el la momentul de fata. Imi va cauza probleme la angajare daca imi fac CI provizorie sau e ok?
-
Țară final și țară initial
Bună! Poate mă ajutați și pe mine cu o informație, o să opresc camionul in Ungaria, cu țară final Ungaria și plec în concediu o săptămână, probabil un coleg il va aduce in Romania, deci când pornesc iar la drum țara inițială va fi România, nu am mai făcut asta prin urmare nu știu dacă este ok legal.
-
Caut loc de munca pe autocar,zona Tg Mures
Jobs for bus drivers in Germany. With English. An hour from 15 euros to 16 euros Gross gross per hour 1.Wittenberg 2.Eilenburg, Bad Düben 3.Bitterfeld and Köthen 4.Zerbst (currently no accommodation available) 5.Strausberg and Müncheberg 6.Stendal 7.Dessau 8.Klötze (currently no accommodation available) Kemberg With German language Fixed monthly salary: €3300.00 gross. Gross = €18.33/hour. plus allowances - annual overtime pay less hours and accommodation. Locations where bus drivers must speak German: 1. Straubing (Ebenbeck company) 2. Halle city traffic (belongs to the Vetter company) Eur 19,44 hour 3. Rail replacement traffic Brandenburg, Sachsen-Anhalt (MRV GmbH, belongs to the Vetter company) If you are interested, please send your CV and a photo of your driving arbeitweltandeuropa@yahoo.com And we will contact you.
-
Sofer transport persoane sau marfuri generale
Vă mulțumim pentru informații!
-
Cautare loc de munca incepator cat ce ..atestat cpi adr,card tacho.
Vă mulțumim pentru informații!
-
Sitra UK
AUREL-PH a răspuns la topic lui ADR-job în Discutii despre ofertele de munca si firmele de transportdeci ,in 2025 cum se mai munceste la SITRA la cisterna sau cisterna /container, ceva informatii. multumesc.
-
foaie de somn..adeverinta sub3,5t germania
Unul dintre modelele de foaie: Tageskontrollblatt Fisă de control zilnic Foaia de parcurs Germania Șoferi transport marfă 3,5 t Nr. 1 Numele, prenumele șoferului. Nr. 2 Numărul de înmatriculare. Nr. 3 Numărul zilei lucrate pe Germania. O foaie reprezintă o zi. Cât lucrezi pe Germania continuu trebuie să ai o foaie in fiecare zi și păstrate toate foile. Nr. 4 Data. Nr. 5 Programul de somn și ora. Nr. 6 Timpul de conducere și ora. Nr. 7 Pauzele și ora. Nr. 8 Locul unde a-ți intrat în Germania. Nr. 9 Locul unde ieșiți din Germania. Nr. 10 Kilometrajul: Sus km la sfârșitul călătoriei. Fahrtende Mijloc km la începutul călătoriei. Fahrtbeginn Jos km total parcurși. În dreapta: Sus orele de somn total. Mijloc orele de condus total. Jos orele de pauză total.
-
Daf XF Euro 6
Salut, am o problema cu un Daf euro 6 din 2019. Imi face presiune in vasul de expansiune. Am schimbat chiulasa la compresor,vasul de expansiune cu tot cu senzor dar problema persista. Nu pierde antigel,nu ridica temperatura in mers,baga caldura normal si nu are apa in ulei. A mai patit cineva asta? Camionul are doar 400 de mii km. multumesc de eventualele voastre raspunsuri!
-
Sfaturi angajare sofer transport persoane
Felicitări pentru primirea certificatului de transport persoane! Aș verifica recenziile și aș cere recomandări de la alți șoferi pentru a-mi face o idee mai bună.
-
MAN TGA 460 FFR3277 no engine can
Salutare !Sper să mă poată ajuta cineva aici cu ceva informații,camionul nu pornește are eroare 3277 ffr iar pe diagnoză nu mă pot conecta pe Ecu,îmi poate spune cineva care sunt firele de can și în care din cele 3 mufe ale calculatorului le găsesc,pentru a trage altele paralele .Mulțumesc!
-
Caut loc de munca pe autocar,zona Tg Mures
Buna ziua,stie cineva vreo firma de autocare care accepta incepatori in Tg Mures?Ma descurc bine cu engleza,franceza,spaniola si italiana si nici cu Europa nu am probleme.Multumiri anticipate