Sari la conținut
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Comunitatea soferilor profesionisti

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pauza la descarcat

Featured Replies

Postat
  • Members

Vad ca tot insisti, NU am zis ca SUNT obligat sa fac pauza in rampa, am specificat clar ca sunt firme unde doar deschid usile la vagon, bag in rampa, duc actele si cheile la birou, apoi firma respectiva incarca sau descarca din vagon.

De asemenea, iti reamintesc faptul ca nu lucrez la firma de curierat. Sunt 100% de accord cu tine ca daca esti platit la ora nu o sa faci decat sa ' lungesti ' programul la maxim, bineinteles in limita legii.

Daca sunt platit la zi, nu inseamna ca este o " aberatie" cum ai specificat, inseamna ca asa am semnat contractul de munca si avantajul ar fi ca nu sunt obligat ca la plata la ora, sa muncesc cat de mult pot.

Iti pot da un exemplu: daca disponentul greseste data programarii la descarcare si ajung cu o zi mai devreme, chiar daca am condus 2-3 ore si apoi trebuie sa astept pana a doua zi sa descarc, NU este problema mea, NU ma afecteaza din punct de vedere salarial, pe cand daca esti platit la ora, aici ar fi o problema, nu crezi?

  • Răspunsuri 239
  • Citiri 53,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Salut cu respect toti soferii profesionisti! In legatura cu perioada de repaus in rampa as dori si eu sa fac un comentariu. In urma cu opt zile am inceput progamul de luctu la ora 05.25 in Cuxhaven.

  • mad_driver2009
    mad_driver2009

    Un calcul mai simplu. Intr-o zi ai 24 h. din care obligatoriu trebuie sa te odihnesti 11h 24-11=13 In cele 13 h nu ai voie sa depasesti 9h (10 h de doua ori pe saptamana) de activitate zilnica.In ca

  • Alte activitati, adica mai pe romaneste, ciocanul NU este considerat nici ore/minute de condus nici ore/minute de pauza.

Posted Images

Postat
  • Members

nu,nu e nici o problema chiar daca sunt platit la ora..plata la ora nu inseamna ca muncesti cit de mult poti...eu pot munci asa de mult ca mai mult de jumatate din activitatea mea e  POA... luind exemplul pe care il spui tu... eu ajung acolo..dupa 2-3 ore.....inchid programul....si sunt platit 8 ore...urmind ca a 2a zi sa reincep activitatea..nu iti mai spun de contract cu ore garantate ca deja ne indepartam de subiect...

 

ps=iar ai luato ca o insistenta cind de fapt era un raspuns cu exemplu pentru altcineva....folosind intradevar date exemplificate de tine...si acolo spunindu-se altceva...in fine.. :-B

Postat
  • Members

In timpul descarcarii/incarcarii cu macaraua, este interzis soferului sa se afle in cabina. In acelasi timp este obligat sa supravegheze operatiunea de incarcare/descarcare. Ordinea in care se executa descarcarea/incarcarea ( pentru a evita diferentele de sarcina pe dispunerea laterala a trailler-ului, ajustarea inaltimii, manevrarea comenzilor de extindere laterala/longitudinala, pozitionarea calelor mobile, eventuala repozitionare a ansamblului in functie de sarcina ridicata in lift, verificarea/confirmarea masei la cantarul de troliu, pozitionarea incarcaturii si implicit repartizarea greutatii pe axe, este responsabilitatea soferului. Cam multe lucruri de facut, ca sa-ti poti permite o pauza in mod legal. Celalalt aspect: pe timpul pauzei nu vreau sa-mi bata nimeni in usa sau sa ma claxoneze, nu vreau sa semnez acte. De obicei pe timpul pauzei (50-60 minute), mananc linistit si beau o cafea si mai linistit, si nu vreau sa fiu deranjat de nimeni si nimic. In alta ordine de idei, nu prea cred ca dupa ce ocup rampa cel putin 45 de minute, mai au rabdare ca sa strang chingi,covorase si tranversale, eventual sa inchid laterala, sa perfectez acte. Iar daca in timp ce soferul efectueaza pauza in rampa apar in control institutii de genul BAG, KPM, sau chiar ISCTR, sunt curios cam ce explicatii care sa-i convinga ofera. Cu asa rationament putem sa ne oprim si in tunelul Frejuis, scoatem un print si notam pe spate. Doar nu era sa incalcam programul de conducere.

Postat
  • Members

discutam despre doua aspecte , aspectul teoretic care permite legal si aspectul punerii in practica , daca o facem sau nu e o simpla problema de calcul , ce e important e diferenta intre legal si simulare , asta trebuie scos in evidenta si promovat legal .

Postat
  • Members

ca sa raspund intrebarii :

Iar daca in timp ce soferul efectueaza pauza in rampa apar in control institutii de genul BAG, KPM, sau chiar ISCTR, sunt curios cam ce explicatii care sa-i convinga ofera.

Inchei citatul !!

Atat timp cat respecti termenii executiei , cum legea de partea ta ,nu e nici-o problema , e indeajuns definitia pauzei din 561 /2006 ...nu conduci , nu muncesti ..... ghici ciuperca , ce-ii ???...:D :D

Postat
  • Members

nu conduc...nu muncesc...dar astept...sunt la dispozitie...

cazul 1= de la care s-a plecat discutia acum...= esti cu trailerul cuplat,ai desfacut chingi,etc...altii incep descarcarea si se ocupa de asta...deci indatorirea ta nu este sa supraveghezi..ci sa te duci hai -hui..aia poate sa faca ce vrea.... O:-)

cazul 2 =sunt la rampa la descarcat sau incarcat...stiu sau nu stiu cit timp am de asteptat...eu nu ma ocup de incarcare/descarcare...o fac altii in locul meu...nu e obligatia mea sa supraveghez..?..ii las pe aia sa faca cum vor ei si de exemplu la o incarcare sa ma uit ca ''voda in loboda'' cum mi-au incarcat aia masina punindui sa imi rearanjeze marfa ca e iesit paletul sau marfa asezata necorespunzator..? sau un palet cu inaltime mica e pus inaintea unuia cu inaltime mare...cind pun frina brusca sau la o curba se ''varsa''

Obligatia mea e sa asist la orice operatie implica descarcare/incarcare la camionul meu...si atunci nu este pauza..fac altceva numai odihna nu..

Daca las trailerul/remorca si nu sunt cuplat ,fiind cu capul tractor separat  sunt de acord cu voi.... dar atit timp cit esti cuplat e de datoria ta sa asisti..

Postat
  • Members

Nu este vorba despre datoria de a asista la incarcat/descarcat ci obligatia !  Fiind o obligatie , deja impune prezenta la camion si totodata inregistrarea operatiunii , recte alte munci ,sau timp la dispozitie .  Ca in practica si eu zic ca fac pauza de 45 minute in rampa, asta doar asa de dragul programului sa dea bine la control si sa nu-mi supar patronul.  Exemplul ala idiot ,ca vezi doamne logistica i-ti impune sa stai intr-o sala de asteptare , in timp ce baietii incarca /descarca , datorita unui regulament intern , este ilegal .  Daca Doamne  fere i-ti ascund baietii oarece treburi ilegale prin vagon , oare la o adica , nu esti raspunzator ? Sau daca-ti pun marfa vraiste si ori o busesti , ori o scofilcesti , nu cumva esti raspunzator? Daca-ti pun aia in cutii de televizor , cartoane , oare nu esti raspunzator la descarcat?  Daca-ti pun aia 2 paleti mai putin , nu esti raspunzator ? Sa nu-mi ziceti bancul ala cu cablul si sigiliul !!! ( ca alea se rezolva ). Din momentul in care ai primit CMR-ul si lieferschein-ul  , adio tu si n-am cuvinte ! Raspunzi  in solitar pana la receptia marfii si confirmarea primirii .  Eu zic de cum se vede prin spectrul legilor situatia , sau macar asa o vad eu . Nu-mi spuneti ca in cazul ca se intimpla rele din cauza logisticii , soferul nu are raspundere !  Si atunci , daca dai de necaz  si te controleaza organele si constata ca tu sofer care ai obligatia sa asisti la incarcat /descarcat , in timpul ala erai,, pe pat" .....

Despre pauza in incinta unei societati   , aici sunt de acord ca o poti face , poti face chiar repaosul zilnic de 11 ore  perfect legal , numa ca sa nu amestecam operatiunea de efectuat in sine ,cu  disponibilitatea  la societatea beneficiara . Societatea beneficiara  te poate tine la parcare , sau in curte undeva ,sau chiar la rampa pana incepe operatiunea , timp in care te poti odihni ,dar in timpul operatiunii  este alta mancare de peste

E o parere doar si nu fac uz de legi si articole din ele . Doar o parere

Postat
  • Members

cico , am spus clar , vorbim de situatiile acceptate legal ca pauza , cand unde cum am tot spus , cand in principiu nu pui mana la munca si mediul muncii nu te afecteaza , eu vorbesc de subiect nu de particularitatea ,, sederii ,, sub macara , e logic ca aia obliga atentia ta si e normal ca acest timp sa fie disponibilitate .

Postat
  • Members

Ca poate lamurim si treaba cu incarcatul si responsabilitatea soferului ( discutam strict de incarcarile unde soferul NU are voie sa participe la incarcare ) :

1 - este clar ca soferul noteaza pe documente faptul ca NU a participat la incarcare

2 - daca tot firma respectiva asigura si marfa, atunci este clar ca eventualele deteriorari nu pot fi imputate firmei transportatoare

3 - in cazul unui control pe traseu se descopera ca greutatea depaseste sarcina totala admisa sau sarcina pe axe, iar firma care a incarcat a transmis eronat datele catre firma transportatoare, atunci tot prima firma achita amenda.

Editat de cico_3504
litere chat

Postat
  • Members

Si daca te incarca baietii si nu-ti asigura marfa , doar inchid vagonul si pun sigiliul , in caz de belea soferul se spala pe maini ? 

Ce foarte putini dintre soferi inteleg , e faptul ca legislatia aplicabila nu se rezuma numai la 561/2006 ! Daca citesti Codul Comercial  vei avea surprize multe , asa cum daca ai citi Codul Civil , de asemeni . Daca ve-i citi .....    Sa stii ca in fata tribunalului mai mult ca sigur vei avea surprize  gandind simplist , depinde doar de ce fel de necaz dai si de conjunctura 

Am zis sa nu ma intind explicand din hatisul legislativ , insa vreau sa transmit atit , ca nu tot ce zboara se mananca  si nici o reglementare intr-un domeniu  nu-i piatra filozofala . Legislatia e foarte stufoasa si incilcita  , iar numai atunci cand dai de belea incepi sa deschizi ochii si sa privesti in jur . Dea Domnul sa nu fie necaz

Postat
  • Members

Exempul cu macaraua l-a oferit Valentin, eu am incercat sa explic cum trebuie sa decurga operatiunea de incarcare/descarcare in acest caz. Nu discutam despre situatia cand ai incarcare/descarcare maine, dar ai ajuns astazi, si pentru ca nu ai o varianta mai buna si eventual se permite, ramai sa faci repausul in incinta locatiei. Cand te prezinti la incarcat/descarcat, anunti ca ai sosit, sofereste vorbind " bagi actele ", casa de expeditie, santierul, depozitul, etc, este in timpul programului de lucru, soferul la fel. Asta este interpretarea juridica a situatiei, in caz de litigiu. Ca sa ai usile inchise si sigiliul pus in rampa de niste foarte binevoitori angajati ai beneficiarului, trebuie sa misti camionul, deci iar nu mai este vorba de pauza. Aranjarea greutatii pe axe este sarcina soferului in functie de tipul de remorca/semiremorca/trailler si de greutatea pe care o are eventual deja incarcata, de respectarea centrului de greutate, arimarea corecta a incarcaturii. Cunoasterea acestor notiuni sunt obligatorii doar pentru soferii profesionisti, care sunt singurii raspunzatori in caz de eveniment.

Postat
  • Members

Nu am zis ca soferul NU trebuie sa asigure marfa. Daca intradevar soferul nu a asigurat marfa, el este cel care o sa fie tras la raspundere, de acord pana aici.

Dar sa luam o situatie foarte des intalnita la mine: Ridic vagon din port ( incarcat, sigilat ), pe traseu sau la descarcare apar nereguli ( marfa neasigurata corespunzator, deteriorata, masa maxima depasita, sau greutatea pe axe nerepartizata corespunzator, etc. ). Intrebarea mea este urmatoarea : De ce sa fiu EU cel tras la raspundere ?!?

Nu luam in considerare un eventual accident ( Doamne Fereste ) din vina soferului.

Drumuri bune.

Postat
  • Members

pentru ca tu esti soferul Vali..tu trebuie sa asiguri..sa observi ca e deteriorat ceva si sa raportezi inainte de a pleca in cursa

caz...sofer roman...pe M40 oprit de politie si tras in service deoarece incarcatura [paleti cu sticle apa] i-a fugit .A rupt sigiliul si impreuna cu celalalt coleg sau apucat sa aranjeze marfa...Si ei luasera trailerul sigilat..si nu l-au verificat...nu au stiut de diferenta de inaltime dintre paleti si gata..s-a ajuns la situatia asta..

La firmele serioase,trailerul chiar daca este incarcat se lasa deschis pentru a fi verificat de sofer...acesta vine..ia trailerul verifica greutate,cum e asezata marfa pe urma inchide si sigileaza..urmind sa semneze actele..

Cazul tau...iei container..sigilat..vizualizezi sa fie totul in exterior ok [adica cauciucuri,semnale,pereti]...''cintaresti'' ..scoti sau nu bon si apoi iesi pe poarta

Eu am intors trailer inapoi la descarcat pentru o diferenta de 200kg...nimeni nu a zis nimic..e legal...ilegal e sa iesi cu el si sa ii dai ''bataie'' fara a verifica nimic..

Postat
  • Members

Noi discutam despre legal aici,pentru ca si altii care citesc sa invete corect.. O:-)  O:-) Ce au de facut..si mai ales cum...

Postat
  • Members

Nu am zis ca soferul NU trebuie sa asigure marfa. Daca intradevar soferul nu a asigurat marfa, el este cel care o sa fie tras la raspundere, de acord pana aici.

Dar sa luam o situatie foarte des intalnita la mine: Ridic vagon din port ( incarcat, sigilat ), pe traseu sau la descarcare apar nereguli ( marfa neasigurata corespunzator, deteriorata, masa maxima depasita, sau greutatea pe axe nerepartizata corespunzator, etc. ). Intrebarea mea este urmatoarea : De ce sa fiu EU cel tras la raspundere ?!?

Nu luam in considerare un eventual accident ( Doamne Fereste ) din vina soferului.

Drumuri bune.

La transportul combinat e alta ciorba  si nu vei fi tras la raspundere decat de ce faci tu de la preluarea containerului  , nu te intereseaza ce e inauntru si nici cum a fost incarcat . Noi aici vorbeam despre pauza facuta la incarcat / descarcat .

  • 1 month later...
Postat
  • Members

Pentru valy5110 : un sofer profesionist adevarat nu intra in rampa cu 4.30 ore conduse. Poti sa-ti organizezi programul in asa fel, incat sa faci pauza inainte, indiferent cat de " mintos " coordonator ai. Mereu trebuie sa dispui de o rezerva de program, meseria asta implica foarte multe variabile.

Postat
  • Members

Colegule scuza-ma ca ma bag citeam asa cu interes si cand am dat peste asta m-am cutremurat. Tu ai lucrat pe frig international? Cati dintre cei care posteaza aici au curaj sa le zica la dispeceri sau la sef dupa caz ca daca au 4h25 min conduse nu o baga in rampa sau nu se prezinta la descarcare cu toate ca au ora fixa ca ei trebuie sa mai stea 45 min si dupa sa puna pe ciocane si mai stiu eu ce. Sa fim seriosi. Nimeni in lumea asta nu iti face nimic daca un sofer cu capu pe umeri are programul pus la punct cat de cat. Niciodata in 4 ani de international nu am stat sa pu pe ciocane si niciodata nu an luat un cent amenda pentru program. Daca am ajuns in rampa cu 4h 30 am descarcat si punct. Arata-mi un caz similar ca a luat careva amenda pentru treaba asta si eu il mananc.

Postat
  • Members

Asa se interpreteaza gresit am mai gasit niste colegi prin parcari care aveau pauza gata si ei nu plecau ca sa nu conduca mai nult de 10 ore pe un disc sau la card. Cea mai mare tampenie. Si saracii stateau in soare in loca sa dea drumu la treaba sa faca bani sau sa se duca si ei acasa

Postat
  • Members

fery , aici discutam si promovam modul legal , cum zice legea , nu promovam manuirea volanului sau descurcareala

, nu ce faci sau cum faci tu , x sau y , daca vrei sa te lauzi si vrei sa promovezi birjeria , te invit pe alte forumuri , grupuri facebook , site-uri , in parcare , pe Cb , aici nu , si te rog sa respecti idea forumului si.dorinta oamenilor de a invata CORECT si LEGAL prin proceduri legale nu amabilitatea agentilor , lucru care vad ca pentru domnia ta e punct determinant legal sau ilegal / corect sau incorect , in timp ce omiti litera legii si cauti s-o potrivesti cat mai bine ....

tu ce esti manuitor de volan sau sofer profesionist ??

Postat
  • Members

Fery, daca disponentii nu stiu sa-si planifice incarcarile, descarcarile, camioane, vagoane,.... este doar problema lor. Daca am nevoie de pauza sau nu mai am program de condus, ma opresc. Cel putin la firma unde lucrez momentan, biroul doar planifica cursele, nu iau decizii asupra programului de condus al soferului.

Postat
  • Members

Eu stiu cum este legal. Si intr-adevar trebuie rrspectata legea. Si eu o respect la randul meu ca e painea mea in joc. Am facut referire in special la cati de pe forumul asta procedeaza cum ai zis tu ? Iti spun sincer ca nu multi. Asta e lumea in care traim fie ca ne place fie ca nu. Eu unul prefer sa-mi pastrez locul de munca sa-mi intretin familia. Chiar daca nu sunt toate numai roz. Cine lucreaza pe frig pe spania cunoaste situatia. E aproape daca nu imposibil de facut descarcari pe ciocanele sau mai stiu eu ce. Eu doar mi-am spus un punct de vedere nu vreau sa supar pe nimeni. Respect pentru toata lumea si drumuri bune

Editat de sxn

Postat
  • Members

Ca sa ajungem sa lucram perfect legal colegule trebuie schimbat-e multe si la nivel mai mare nu la noi ca noi doar ne facem datoria. Poate tu ai parte de mai mult noroc la firma care esti eu din pacate nu prea am avut si am schimbat destule firme. Acuma am in cap tractor al meu lucrez cu o firma din spania si aceeasi bataie de joc. Nu stiu unde ajungem asa

Postat
  • Members

daca vrei , poti ......daca tot amintisi de spania , sa nu cumva sa faci asta prin mercamadrid sau plataformele comerciale ,

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

Navigare recentă 0

  • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.