Postat Martie 24, 201312 ani Members La schmbarea soferilor trebuie sa se faca si schimbarea cardurilor in sloturi.Cardul din slotul 2 va fi introdus in slotul 1 iar cel extras din slotul 1 va fi introdus in slotul 2.Nu trebuie introduse alte date decat comfirmarea orei la care s-a facut extragerea respectiv introducerea cardurilor.End se introduce la sfarsitul perioadei de activitate iar begin la inceputul unei noi perioade de activitate.Nu sunt necesare pauze la schimbarea soferilor,respectiv cardurilor.
Postat Aprilie 29, 201312 ani Members buna,tot pe acest subiect as dori sa pun si eu o intrebare:Daca nu am cursa si camionul stationeaza 3-4 zile,trebuie sa scot cardul tahograf din tahograf?
Postat Aprilie 29, 201312 ani Members @nel31 nu este necesar sa scoti cardul din tahograf. Daca camionul stationeaza la firma? Trebuie sau nu ,,foaie de concediu,, dupa X ore?
Postat Aprilie 29, 201312 ani Members Chiar daca stationeaza in curtea firmei nu este necesar sa scoti cardul asa cum nu este obligatoriu sa stea in tahograf.Indiferent de situatie aleasa nu este incalcat nici un regulament in vigoare.Insa dupa o stationare mai mare de 45 ore soferul va trebui sa aibe asupra sa o fisa de desfasurare a activitatii eliberata de catre firma angajatoare.
Postat Mai 25, 201312 ani Members Pe noi ne-au invatat altceva la scoala. (ifptr) Daca opresti camionul de joi ora 12:00 pana luni la ora 6:00 de exemplu: Se introduce o diagrama noua ... care se lasa pana revii la camion. La revenirea in camion se iau asa ... 1 diagrama pentru joi - pe spate se trage linie de la ora 12 pana la 00:00 peste JOI - se semneaza si se pastreaza. (Toate datele completate si pe fata) 1 diagrama vineri - linie la Vineri de la 00:00 pana la 24:00 1 sambata ... 1 duminica si 1 luni pana la 6:00. Apoi se introduce o diagrama noua cu tot ce trebuie scris pe ea ... si se porneste la drum nici eu nu sunt edificat asupra aspectului cu acel caz in care camionul este folosit de alt sofer .... cel mai ok mi se pare o copie a diagramei respectivului. Diagrama folosita pe perioada cat camionul a stat nu se pastreaza!!!!! Este contraventie sa ai o diagrama pe care s-a inregistrat mai mult de 24 de ore. Cu respect, Sorin
Postat Iunie 29, 201312 ani Autor Members De ce mai introduci o diagrama noua daca la revenire o arunci.... diagrama este valabila daca este competata corect si te afli in alta localitate,fara a mai completa pentru fiecare zi alta diagrama.
Postat Iulie 4, 201312 ani Members rog colegii sa ma lamureasca daca inainte de a pleca in cursa trebuie obligatoriu sa ai pauza de 9 ore pe linga foaia de concediu si daca da cum procedez avind pe masina 7.5 t tahograf cu cartela?las cardul in aparat non stop sau???
Postat Iulie 5, 201312 ani Members rog colegii sa ma lamureasca daca inainte de a pleca in cursa trebuie obligatoriu sa ai pauza de 9 ore pe linga foaia de concediu si daca da cum procedez avind pe masina 7.5 t tahograf cu cartela?las cardul in aparat non stop sau??? cum ai procedat pana la urma ?
Postat Iulie 6, 201312 ani Members cind se foloseste functia out of scope??se programeaza din meniul tahograhului??? Nu ai cum sa o folosesti, in principiu ,a fost creata pentru deplasari non comerciale si pentru zona non AETR. Decand a venit 561/2006 orice deplasare a unui vehicul comercial care se supune la ceea ce zice el, este obligat sa foloseasca tachograful si cardul aferent soferului. Inlocuitorul cardului si folosirea "out of scope" este rezervata deocamdata service-urilor (care iti vor da o dovada de folosire a masinii) si a firmei , caz in care tot ei dau pe propria raspundere o adeverinta. Tu ca sofer nu ai nicio treba.
Postat Iulie 7, 201312 ani Autor Members rog colegii sa ma lamureasca daca inainte de a pleca in cursa trebuie obligatoriu sa ai pauza de 9 ore pe linga foaia de concediu si daca da cum procedez avind pe masina 7.5 t tahograf cu cartela?las cardul in aparat non stop sau??? depinde ce casuta bifezi in formularul de concediu. vezi pe youTube control ARR la vama Giurgiu min 26.
Postat Iulie 8, 201312 ani Autor Members Chiar daca stationeaza in curtea firmei nu este necesar sa scoti cardul asa cum nu este obligatoriu sa stea in tahograf.Indiferent de situatie aleasa nu este incalcat nici un regulament in vigoare.Insa dupa o stationare mai mare de 45 ore soferul va trebui sa aibe asupra sa o fisa de desfasurare a activitatii eliberata de catre firma angajatoare. costy67 spune ca dupa o stationare mai mare de 45 ore soferul trebuie sa aiba asupra sa certificat de desfasurare a activitatii, alti colegi spun ca dupa 72 ore, la un raspuns dat de ARR (ISCTR) pe soferii.ro se spune ca dupa 4 zile de repaus soferul trebuie sa aiba certificat de activitate. Cum e pana la urma? Unde este scris in reg561/2006 ?
Postat Iulie 9, 201312 ani Members Eu am citit mesajul postat de costy67 si nu vad unde face referire la reg 561.De fapt nu avea cum sa faca referire la acest regulament,ci la 3821. O pauza normala este de 45 ore. daca depasasti aceste ore,in certificatul de desfasurare a actvitatii trebuie sa fie bifata casuta unde se spune ca soferul s-a aflat in recuperare.
Postat Iulie 9, 201312 ani Members unde apare in un certificatul de desfasurare a activitatii ca soferul e in recuperare ? pe alta parte de certificat se ocupa o directiva , care zice ca aceasta se foloseste cand nu se pot demonstra activitati cu ajutorul tahografului
Postat Iulie 11, 201312 ani Members Pe de o parte ai dreptate domnule administrator!Am gresit eu.In cazul discutat aici trebuie bifata casuta in dreptul careia scrie ca soferul s-a aflat in concediu sau repaus.Pe de alta parte insa:Certificatul vizeaza anumite activitati din perioada mentionata la articolul 15 alineatul (7) litera (a) din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85, respectiv ziua curenta si cele 28 de zile anterioare. Certificatul poate fi utilizat in cazurile in care soferul: 1. s-a aflat in concediu medical 2. s-a aflat in concediu, in cadrul concediului sau anual de odihna, in conformitate cu legislatia statului membru in care se afla sediul intreprinderii 3. s-a aflat in concediu sau in repaus 4. a condus un alt vehicul exclus din domeniul de aplicare al Regulamentului (CE) nr. 561/2006 sau al AETR 5. a desfasurat o alta activitate decat condusul 6. a fost disponibil si in cazul in care inregistrarea acestor activitati cu ajutorul echipamentului de inregistrare a fost imposibila.Casuta „concediu sau repaus” poate fi utilizata in situatia in care soferul nu a condus, nu a efectuat alte activitati sau nu a fost disponibil, nu s-a aflat in concediu medical sau in concediu anual, luandu-se in considerare, de exemplu, si cazurile de somaj partial, de greva sau lock-out.
Postat August 31, 201312 ani Members Buna ziua colegi, Va propun un alt fel de intrbare; Cum se poate justifica ce 28 zile in cazul in care, sa presupunem ca, ma angajez maine si nu am mai lucrat pe TIR de 2 ani sau nu am mai lucrat in meseria asta ?
Postat August 31, 201312 ani Members multi patroni te pun sa mergi la un notar sa declari pe proprie raspundere ca nu ai condus in ultimele 28 de zile.nebunie totala.
Postat Septembrie 2, 201312 ani Members Multumesc de raspuns, dar ... legal (eu nu am reusit sa gasesc in nici o lege chestia cu notariatul) cum se procedeaza. Multumesc
Postat Septembrie 11, 201312 ani Members Buna ziua colegi,Va propun un alt fel de intrbare; Cum se poate justifica ce 28 zile in cazul in care, sa presupunem ca, ma angajez maine si nu am mai lucrat pe TIR de 2 ani sau nu am mai lucrat in meseria asta ? Nu e nevoie de justificare pentru perioada dinaintea semnării C.I.M.. Și da, declarația notarială e o tâmpenie, un simplu extras din REVISAL dovedește pe loc când, unde și în ce meserie ai fost încadrat.
Postat Septembrie 13, 201312 ani Members cri5tian spune:Nu e nevoie de justificare pentru perioada dinaintea semnării C.I.M.. Și da, declarația notarială e o tâmpenie, un simplu extras din REVISAL dovedește pe loc când, unde și în ce meserie ai fost încadrat. De acord cu el!Doar ca justificarea celor 28 zile inainte de semnarea C.I.M. o pot face inspectorii I.S.C.T.R. Problema apare la iesirea din tara .Din discutiile purtate aici pe forum,asa am inteles.Ca la intrare in Ungaria se cere uneori,acea declaratie notariala.
Postat Septembrie 13, 201312 ani Members [...] Problema apare la iesirea din tara .Din discutiile purtate aici pe forum,asa am inteles.Ca la intrare in Ungaria se cere uneori,acea declaratie notariala. Sincer, mi se pare un abuz din partea lor. Ca și faza cu contractul de muncă tradus în maghiară. Eu sunt angajat la un operator de transport român, am legitimație de serviciu (deci nu sunt obligat să am contractul de muncă la mine) și totuși ungurii vor C.I.M. tradus în maghiară...eliminat Ce, românii cer C.I.M.-ul șoferilor ce tranzitează RO, tradus în română?!? Oricum, la situația asta s-a ajuns probabil tot din cauza unor angajatori, mai slabi de înger, care în loc să stea drepți au inventat tot felul de prostii pe care ungurii acum le iau de bune. P.S. E doar o părere de-a mea, nu cunosc prevederile legale în acest sens.
Postat Octombrie 15, 201312 ani Members Buna ziua! Am o nelamurire. Se spune ca nu se poate conduce un camion inmediat dupa ce ai introdus cardul cu pauza facuta in alt camion, ci trebuie facuta o pauza de 9 ore, pe masina noua inainte de a o putea conduce. Mi se pare o aberatie dar in ziua de azi, cu atatea restrictii....... Va multumesc...
Postat Octombrie 15, 201312 ani Members Deci tu ai făcut pauză în camionul ''x'' și la sfârșitul pauzei trebuie să pleci cu camionul ''y''. Nici o problemă în cazul ăsta, poți pleca liniștit, fără nici o pauză suplimentară. Trebuie doar să fii angajatul operatorului acelor camioane, iar pauza și preluarea să aibe loc în același loc (procesul verbal de predare/primire utilaj va dovedi asta). Dacă te deplasezi în alt loc pentru preluare, vei avea nevoie de înregistrări manuale sau document de atestare al activităților (în funcție de situație) și poate chiar de o nouă pauză (în funcție de durata deplasării). Sper că nu te-am băgat mai mult în ceață... ideea este că tu trebuie să justifici prin înregistrările prevăzute de lege (+ documente anexe) timpul petrecut la locul de muncă.
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.