Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Members
Postat

de preferat sa pastrezi prima fila pt firma ta , si pt tine personal o alta fila ,  asta dupa ce sunt semnate si stampilate in prealabil de destinatar , eu cel putin asa fac , nu sti niciodata cand se face pierduta cate o cursa cand vine vorba la decont, avand o fila a ta personala se cam schimba cu ceva cat de cat situatia

  • Members
Postat

prima fila din cmr-u este oprita de cel care expediaza marfa, a doua fila de beneficiar, restul la transportator !(2 buc.)

daca te uiti atent pe exemplarele cmr-ului, scrie care pentru cine este !

  • Members
Postat

gongy , crede-ma ca nu o data am procedat in felu asta ,prima fila tot timpu o cer pt firma , ce-si opreste expeditoru in afara de prima fila nu ma intereseaza

  • Members
Postat

Inseamna ca cei de la care incarci sunt usor de prostit.Citeste si conventia CMR cand ai timp.

@GONGY are dreptate,pe unele modele de CMR este scris cui ii revine fiecare exemplar.

  • Members
Postat

guvis , aici nu-i vorba ca expeditorii sunt usor de prostit , eu am spus doar ca eu incer cand si unde pot ca prima fila sa-mi opresc pt firma , ca nu reusesc tot timpu e o alta poveste , dar cel putin eu asa procedez ,

  nu ai patit niciodata sa fi incarcat si sa nici nu-ti ceara c.m.r. pt complectare firma expeditoare ?daca nu mergeai tu cu c.m.r. cred ca si puteai pleca din firma fara sa ai cmr-ul complectat, daca ai nr. de referinta  ;D ;D sau sa-ti dea ei c.m.r. lor si sa nici nu-l bage in seama pe al tau ???

In fine , considerati ca nu am scris nimic pe aici

  • 2 months later...
  • Members
Postat
guvis , aici nu-i vorba ca expeditorii sunt usor de prostit , eu am spus doar ca eu incer cand si unde pot ca prima fila sa-mi opresc pt firma , ca nu reusesc tot timpu e o alta poveste , dar cel putin eu asa procedez ,

  nu ai patit niciodata sa fi incarcat si sa nici nu-ti ceara c.m.r. pt complectare firma expeditoare ?daca nu mergeai tu cu c.m.r. cred ca si puteai pleca din firma fara sa ai cmr-ul complectat, daca ai nr. de referinta  ;D ;D sau sa-ti dea ei c.m.r. lor si sa nici nu-l bage in seama pe al tau ???

In fine , considerati ca nu am scris nimic pe aici

Cum sa pleci cu CMR-ul necompletat ? Nu pleci in cursa pana nu ai toate actele completate si stampilate . Daca te opreste cum justifici marfa , transportul , ruta etc ? Dai de uciga-l toaca ! :-w

  • Members
Postat

oldtrucker daca ai sti cati circula cu marfa prin Europa fara acte,te-ai cruci!

am intalnit baieti la Venlo in Olanda la granita cu Germania care m-au intrebat ce e ala CMR,iar prin parcare umbla Zoll-ul sa verifice actele prin sondaj la camioane.

  • Members
Postat
oldtrucker daca ai sti cati circula cu marfa prin Europa fara acte,te-ai cruci!

am intalnit baieti la Venlo in Olanda la granita cu Germania care m-au intrebat ce e ala CMR,iar prin parcare umbla Zoll-ul sa verifice actele prin sondaj la camioane.

Oare? Cele mai multe firme a-ti fac ele CMR -ul , mai ales cele unde nu intri la incarcat fara referinta si lifershein , pe de alta parte chiar daca ai incarcat nu poti iesi afara fara documente . Sa nu mai zic ca la intrare cele mai multe firme a-ti cer CMR -ul la completat sau macar la stampilat in cazul ca-l completezi tu . Apoi mai apare aspectul ca tu nu poti dovedi efectuarea transportului fata de beneficiar , expeditor si autoritati . Sa nu mai spun ca pe langa CMR cele mai multe firme a-ti inmaneaza si documente detailate asupra marfurilor transportate pe langa CMR . Asa ca la un eventual control , primele documente ce ti le cer autoritatile sunt in parte licenta de transport , CMR daca esti incarcat , actele tale ca sofer , apoi incep sa se lege de diagrame etc etc . Mie unul in 99% dintre controale cam asa mi sa intamplat . Ba mai mult era sa dau de necuratu' la Tisita cand m-a oprit garda financiara ( bineinteles cu politia ) , si pentru 6 cutii de vopsea pe care nu le-am putut localiza in camion , m-au pus sa descarc camionul sa le arat vopseaua , si asta pentru ca pe CMR apareau 6 cutii vopsea si nu erau precizate cantitatea !!! Pe ei ai interesau marfa , provenienta , cantitatea , ( probabil cautau ceva anume)! Asa ca .... :-j

  • Members
Postat
oprestete in parcari prin benelux si o sa te convingi

In aproape 5 ani de lucru numai pe Belgia ,Olanda , Franta, Germania , m-am convins ca am dreptate !! Asa ca cu Beneluxul .... :-j Ce parere ai tu daca te opresc baietii la Bettenburg in Luxenburg in frontiera , sau la Buillon in frontiera ,ori in parcare pe 411B cand te controleaza pana si in rezervor sa vada daca nu cumva ai ,,roseala" , sau cel mai clar in port la Calo? Sau de raidurile de la Rosenberg ori Venlo ? Cati nu se sperie cand aud ca e politia la Shell-ul de la Gent - Wetteren ori la Zelzate ? Oare de ce?

Sa nu mai vorbesc de spatiul extracomunitar Rusia , Macedonia , Albania , Iran .....unde nu as pleca fara acte beton nici daca m-ar plati in aur ! Cine stie ce spun ....stiu ei x_x

  • Members
Postat

Cu toate acestea sunt destui care fac Beneluxul fara acte pe marfa,crede-ma,(niste inconstienti,de fapt,dar asta e realitatea)

O sa-i intalnesti plangand prin parcari.

  • Members
Postat

pe cmr-urile tipizate scrie in cel putin 2 limbi cum se impart copiile.... in cazul meu

1-exemplar pentru transportator-alb

2-exemplar pentru expeditor-verde

3-exemplar pentru destinatar-rosu

4-exemplar pentru cond. auto-albastru

  • Members
Postat

depinde cine ti-a tipizat CMR-urile! in marea majoritate insa primul este pentru expeditor, al doilea pentru destinatar, si urmatoarele pentru tine(sofer, transportator, sau pentru cine mai vrei). cel putin asa sunt cele pe care le-am folosit pana acum. singurele locuri in care expeditorul nu imi lua originalul era in cele in care nu aveau nevoie de CMR, asta pentru ca luau in considerare bonurile de transport pe care le dadeau ei si din care la fel, il luau pe cel original.

  • Members
Postat

de aia am zis cazul meu . pentru ca am vazut si alte modele,la care difera ordinea.si nu de putine ori mi-am luat inapoi prima pagina ,de la cmr-ul meu,pentru ca expeditorul respectiv nu s-a obosit sa citeasca pe cotor...

  • Moderators
Postat

Ordinea la cele colorate e clara. Albastru e pentru destinatar, rosu pentru expeditor. verde e cel care ramane ca dovada la cotor( la expeditor), negru e pentru transportator(i).

De asta raman doua la sofer in general. Unul e confirmarea descarcarii la destinatar si al doilea se foloseste pentru confirmarea transportului in firma(ele) transportatoare.

  • Members
Postat

rosu fiind primul iar albastru al doilea :D . ! ar fi culmea acuma sa ne certam de la CMR-uri. eu am zis cam cum se intampla in cele mai multe cazuri. acuma ca mai sunt si e exceptii care intaresc regula, asta e!. ideea de baza este sa nu circuli fara ele ca sa nu ai surprize neplacute. si mai ales sa ai habar cum sa le completezi! parerea mea

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.