Members alexandrurosus Postat Aprilie 29, 2013 Members Postat Aprilie 29, 2013 Concret, parcul licenþiat de marfã de cãtre Auto ri ta - tea Rutierã Românã (ARR) se ridicã astãzi la 116.873 vehicule, faþã de 138.305 în 2012, scãderea pro du - cându-se dupã ce în 2012, par cul licenþiat crescuse cu 3%, faþã de 2011. O reducere semnificativã de peste 11% consemneazã ARR ºi pe segmentul licenþelor EU de trans port marfã, numãrul firmelor care fac transport public ajungând la 35.035 faþã de 39.534. Aceas - ta în condiþiile în care în 2011 erau înregistrate 42.054 licenþe co - munitare de transport marfã. Pe segmentul de persoane, nu mã rul firmelor a scãzut, de ase me nea, cu peste 10%, de la 5.580 în 2012, la 4.996 în 2013. Aceas ta în con - di þiile în care în 2011 erau licenþiate 6.609 astfel de companii. Cele mai multe vehicule de transport marfã sunt licenþiate în Bucureºti, zonã pentru care ARR raporteazã un numãr 13.772, pe locul doi plasându-se, la mare dis - tan þã, Bihorul cu 6.194 copii con - for me de transport marfã. Pe po - dium este ºi Argeºul cu un parc de 5.925 unitãþi, urmat de Cluj cu 5.616 vehicule licenþiate, Timi - ºoa ra (4.778) ºi Prahova (4.438). Semnale din vânzările de motorină Dacã luãm în calcul, în paralel, datele privind consumul de car bu - rant, panta descendentã pe care am intrat din nou devine mai evi - den tã, de data aceasta însã din ru - lajul vehiculelor comerciale. Cifre - le raportate de cãtre cei mai mari jucãtori din piaþa de carbu rant scot în evidenþã o reducere de circa 2% a cantitãþilor de car bu rant diesel co mercializate la ni velul întregului an 2012, faþã de 2011. Dar ultimele luni ale anului tre cut (alãturi de luna februarie care a fost în 2012 foarte di ficilã din punctul de vedere al vre - mii) au fost cele care au generat re du ce rea la nivel general. Sep tem - brie - scãdere de aproape 10% la mo torinã, octombrie - scãdere de a proape 6%, decembrie - un minus de aproximativ 5%. Noiembrie a fost singura lunã care s-a menþinut la nivelul lui 2011. Sunt rezultate care îºi vor produce efectele la ni - v elul pieþei de transport în prima jumãtate a acestui an, la începutul cãruia s-a instalat o tendinþã nouã de scãdere a pieþei. Bineînþeles, ce ea ce se petrece acum se va ve - dea în cifrele statistice puþin mai târ ziu. Pentru cã, dacã nu au crescut semnificativ cantitãþile de motorinã cum pãrate de pe piaþa neagrã, con - cl uzia e clarã: se mer ge mai puþin. Iar mesajul, „Atenþie transportatori: gândiþi afacerea mãcar pe termen mediu. Atenþie clienþi: gândiþi par - te neriatele de transport cu grijã, aju taþi-vã par tenerii, altfel s-ar pu - tea sã nu mai aveþi cu cine transfera mãrfurile cãtre clienþi sau materia primã cã tre linia de producþie“. Se pu ne întrebarea unde ne vom opri pe aceastã nouã pantã des cen den - tã. ªi cu ce costuri... Meda BORCESCU meda.borcescu@ziuacargo.ro ........................................................................................................................ 12 aprilie 2013 STATISTICI Copii Conforme Tip transport/An 2011 2012 Azi Marfã 133.848 138.305 116.873 Persoane 28.892 30.170 27.099 Sursa: ARR Licenţe Transport Denumire/An 2011 2012 2013 Certificat de transport în cont propriu 5.103 4.305 3.998 EU Licenþã transport marfã 42.054 39.534 35.035 EU Licenþã transport persoane 6.609 5.580 4.996 Licenþã de transport 20.321 16 6 Sursa: ARR Nivelul parcului de transport licenţiat de ARR, pe judeţe Flota comercială a scăzut cu peste 15% O scădere de peste 15% a parcului licenţiat pentru Citează
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.