Moderators cri5tian Postat Septembrie 26, 2013 Moderators Postat Septembrie 26, 2013 Iată mai jos descrierea unei situații des întâlnite: După o pauză zilnică normală de 11 ore, încep programul de muncă (adică introduc manual țara în care mă aflu în tahograful digital, sau introduc/schimb o nouă diagramă în cel analogic) și fac 2 ore (însumate) de ''conducere''+''alte activități''+''timp la dispoziție''. Cum alte ordine nu mai am, închei programul (în același fel ca la începerea lui) și încep pauza zilnică. Dar surpriză, după 4 ore primesc ordin să plec la încărcat. Din nou, încep program de muncă, fac 8 ore (însumate) de ''conducere''+''alte activități''+''timp la dispoziție'' după care închei programul și încep o pauză zilnică redusă. Am procedat corect? Citează
Members lkw_daniel Postat Septembrie 27, 2013 Members Postat Septembrie 27, 2013 Iată mai jos descrierea unei situații des întâlnite:După o pauză zilnică normală de 11 ore, încep programul de muncă (adică introduc manual țara în care mă aflu în tahograful digital, sau introduc/schimb o nouă diagramă în cel analogic) și fac 2 ore (însumate) de ''conducere''+''alte activități''+''timp la dispoziție''. Cum alte ordine nu mai am, închei programul (în același fel ca la începerea lui) și încep pauza zilnică. Dar surpriză, după 4 ore primesc ordin să plec la încărcat. Din nou, încep program de muncă, fac 8 ore (însumate) de ''conducere''+''alte activități''+''timp la dispoziție'' după care închei programul și încep o pauză zilnică redusă. Am procedat corect? parerea mea ii ca Da, ai in ziua aia doar 14h de conducere,alte activitati, etc, etc, ! Dar !!!! undeva ii ascuns ceva in mesajul asta ! stai sa vezi acuma deviatii si litere de legi si paragrafe si sub paragrafe 'ordonante de urgenta' astept cu mare interes deviatiile , umleitung si alte chesti de la subiectul initial ! Citează
Moderators sxn Postat Septembrie 27, 2013 Moderators Postat Septembrie 27, 2013 (Nu ai procedat corect. Timpul (conducere+alte activitati+disponibilitate+pauze)insumat intre doua repausuri este de 16 ore. Unde mai incap cele 9 ore de repaus. Formula 4+8 ore nu e valabila pentru inlocuirea unui repaus zilnic normal.) Mesaj gresit din motive de aritmetica. Greseala mea. Citează
Members lkw_daniel Postat Septembrie 27, 2013 Members Postat Septembrie 27, 2013 Nu ai procedat corect. Timpul (conducere+alte activitati+disponibilitate+pauze)insumat intre doua repausuri este de 16 ore. Unde mai incap cele 9 ore de repaus.Formula 4+8 ore nu e valabila pentru inlocuirea unui repaus zilnic normal. iubesc site asta ! 2 h etc,etc + 4 h etc,etc + 8 h etc, etc = dupa matematica mea 14h , cine il opreste sa nu isi coontinue programul inceput inainte de cele 4 h de pauza ? poate in cazul in care a baut si vreo 2 beri crezand ca nu mai merge nicaeri story to be continued ! Citează
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 27, 2013 Moderators Postat Septembrie 27, 2013 Cristi are frumosul obicei de a ne pune mintea si cunostiintele la treaba...sigur se vor forma imediat 2 tabere. Voi avea rugamintea ca discutiile in contradictoriu sa nu degenereze in ''aratarea muschilor'' Opinia mea la programul prezentat este urmatoarea....a lucrat 2 ore, a facut o pauza de 4 ore dupa care a lucrat in continuare 8 ore.Totalizind toate orele reiese ca el a muncit 14 ore deci poate considera ca este un program de munca,nedepasind 15 ore,care este timpul maxim acceptat .Mergind pe ideea ca el a condus 2 ore apoi 8 ore[nu pun ciocanele sau POA deci] se incadreaza in maximul de ore,adica 10,pe care le poti conduce intr-un program,asta inseamna ca si aici este in regula. Gaselnita frumoasa a colegului este ca a stat pe pauza de odihna 4 ore...hahah...Pauza zilnica este de minim 45 minute...nu zice nimic de maxim,spune in schimb de pauza de odihna care este de minim 9 ore[cea redusa] deci eu pot sta pe o pauza zilnica 8 ore si 55 minute[de exemplu....nimeni nu are ce sa imi spuna nimic.Bineinteles e ipotetic si pusa ca sa intelegem explicatia mea. Concluzia...a procedat corect,se incadreaza si la timpii de munca si la timpii de condusa...DOAR ca ulterior este obligat sa ia minim 9 ore de pauza de odihna pina la inceperea unui alt program de munca[respectiv cel de redus sau in cazul in care are timp cel de 11 ore minim] Citează
Members lkw_daniel Postat Septembrie 27, 2013 Members Postat Septembrie 27, 2013 După o pauză zilnică normală de 11 ore, încep programul de muncă (adică introduc manual țara în care mă aflu în tahograful digital, sau introduc/schimb o nouă diagramă în cel analogic) aici nu ai fost tu destul de explicit ! la card ii una, la diagrama ii alta ! in fine ! legea pt timpii de condus si pauze ii la fel si pt card si pt diagrama ! mai explica daca tot te,ai apucat de subiect asta sa ma 'luminezi' cum inchei ziua de lucru la diagrama ? lasi loc de interpretare !lucru tipic si cu specific pur romanesc ! Citează
Members Mario Bandit Postat Septembrie 27, 2013 Members Postat Septembrie 27, 2013 atentie cico , incurci termeni , una e pauza zilnica de odihna repaus, alta e pauza dintre periodele de condus sofat ... cat despre subiect , depinzand de tipul tahografului poti fi intre limitele legi , sau nu !! daniel chiar ma bucur sa te vad activ la subiecte . :D Citează
Members lkw_daniel Postat Septembrie 27, 2013 Members Postat Septembrie 27, 2013 daniel chiar ma bucur sa te vad activ la subiecte . :D poi nah ! cineva trebuie sa raspunda si gresit la subiect ! nu se poate toti sa raspunda corect ! ca nu m,am bagat sau mai fac pe prostu nu inseamna ca nu stiu sau conduc dupa'ureche' vb la cineva care nu,i dau numele stai ca apare 'a meu' prieten Gongy cu citate si paragrafe,si litere si cifre ! Citează
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 27, 2013 Moderators Postat Septembrie 27, 2013 Ca sa ma exprim corect atunci..pauza de conducere dupa o perioada de condus de maxim 4,30 ore este de minim 0,45 ore.Greseala mea ca am spus pauza zilnica.La aceasta pauza ni se spune ca este de minim 0,45 dar nu de maxim..deci eu pot sa o consider pauza dintre doua perioade de condus de cite 4,30 ore si daca stau 8,55 ore .Scuzele mele ca nu pot sa ma exprim ca din carte,am crezut ca se intelege esenta comentariului si gaselnita colegului. Citează
Moderators cri5tian Postat Septembrie 28, 2013 Autor Moderators Postat Septembrie 28, 2013 Domnilor, cu timpii de lucru stau bine în situația respectivă. Întrebarea se referea mai mult la procedură, respectiv: început program > încheiat program > pauză 4h > început program > încheiat program >pauză 9h. Este corect să procedez așa? Dacă ne luăm după Reg. 3821/85, art. 15, p. 5a, care spune: ''Conducătorul auto introduce în echipamentul de înregistrare, conform anexei I B, simbolul țării unde îsi începe si cel al țării unde îsi încheie perioada de serviciu zilnic. [...] Înregistrarea datelor sus-menționate sunt activate de către conducătorul auto, fie manual, fie automat atunci când echipamentul de înregistrare este conectat la sistemul de localizare prin satelit.'', atunci putem spune că am respectat dispozițiile legale, am introdus simbolul țării în care mă aflam la începutul și la sfârșitul programului (în tahograful digital)... de fiecare dată. Bun până aici. Mario în schimb spune că în funcție de tipul de tahograf folosit e posibil să nu fie corect, iar lkw_daniel îmi dă și un indiciu, respectiv: cum inchei ziua de lucru la diagrama ? Pe chat i-am răspuns la întrebarea asta, că scot diagrama afară și tahograful marchează sfârșitul de program, dar mi-a spus că nu am răspuns corect. Dacă știe cineva cum se marchează începutul și sfârșitul de program la alte tipuri de tahografe (în afară de cel digital), îl rog să mă lumineze și pe mine... Citează
Members Martinescu Adrian Postat Septembrie 28, 2013 Members Postat Septembrie 28, 2013 Salut, intreb si eu ca omul ..., stie cineva articol de lege care sa precizeze "STRICT !" obligativitatea de a mentine 24 ore diagrama in tahograf ? , sa nu ai voie sa o scoti mai devreme ? dupa care sa introduci imediat alta care sa prezinte activitatea (de orice fel) ! multumesc, Citează
Moderators sxn Postat Septembrie 28, 2013 Moderators Postat Septembrie 28, 2013 O tii in aparat pana la sfarsitul activitatii pe ziua in curs. Cand pleci de la munca o scoti. Cand te intorci o/le omplectezi pe spate cu activitatea care crezi ca se potriveste. Asa ca nu e nevoie sa tii diagrama 24 ore in aparat, Nu o sa gasesti un articol de lege care sa te oblige sa o tii in aparat atata vreme. Discutii pe marginea diagramei cu exemple si citate de lege sunt pe acest forum. Cu functia cautare "diagrama" o sa gasesti multe rezultate. Citează
Moderators cri5tian Postat Septembrie 28, 2013 Autor Moderators Postat Septembrie 28, 2013 stie cineva articol de lege care sa precizeze "STRICT !" obligativitatea de a mentine 24 ore diagrama in tahograf ? , sa nu ai voie sa o scoti mai devreme ? dupa care sa introduci imediat alta care sa prezinte activitatea (de orice fel) ! Am avut o discuție pe chat referitor la acest subiect, iar un user a spus că nu este corect să faci program de muncă pe o diagramă și pauză pe alta (într-un interval de 24h) și ca motiv mi-a spus că la un eventual control va trebui să prezint 56 de diagrame în loc de cele 28 legale!!! Totuși, ținând cont de răspunsul meu anterior cu citatul din Reg. 3821/85 eu zic că este evident și clar ca lumina zilei că este cât se poate de corect. Dealtfel același articol 15, la punctul 2. spune: ''Conducătorii auto folosesc foi de înregistrare în fiecare zi în care conduc, începând din momentul în care preiau vehiculul. Foaia de înregistrare nu se retrage înainte de sfârsitul zilei de lucru, numai în cazul în care această acțiune este autorizată. Nici o foaie de înregistrare nu se foloseste pentru a acoperi o perioadă mai lungă decât cea stabilită.''. Ținând cont de aceste mențiuni putem spune fără dubii că diagrama se poate schimba la sfârșitul zilei de lucru sau maxim 24h, de unde rezultă că o diagramă cu programul de muncă și una cu pauza în același interval de 24h este perfect legal. Referitor la un eventual control (despre care vorbea colegul pe chat), e limpede acum că a confundat obligativitatea de a prezenta înregistrările din ultimele 28 de zile, cu prezentarea ultimelor 28 de diagrame... tocmai am stabilit că nu este același lucru. P.S. Revin totuși cu întrebarea, cum se face închiderea de program la alte tipuri de tahograf, altele decât cele digitale. Citează
EX Staff VT880 Postat Septembrie 28, 2013 EX Staff Postat Septembrie 28, 2013 Inchidere program pe diagrama, este simplu : -locul.data si nr de km Citează
Members Gongy Postat Septembrie 28, 2013 Members Postat Septembrie 28, 2013 situatie des intalnita ? oare chiar asa se poate interpreta o lege ? vreau ca initiatorul acestui topic sa spuna ce intelege prin urmatoarea fraza: -Conducătorul auto introduce în aparatura de înregistrare, conform anexei IB, simbolul țării unde își începe și cel al țării unde își încheie perioada de serviciu zilnic sunt doar curios ! Citează
Moderators cri5tian Postat Septembrie 28, 2013 Autor Moderators Postat Septembrie 28, 2013 O să încep cu sfârșitul întrebării: perioada de serviciu zilnic Prin asta înțeleg suita de acțiuni pe care le întreprinde un șofer pe parcursul desfășurării activităților specifice, adică: condus, legat de chingi, spălat de camion, așteptatul de ordine de la disponent etc. ''Perioada de serviciu zilnic'' (numită și ''program'' în argoul șoferesc) poate dura maxim 15h. Și ca răspuns complet: Prevederea obligă șoferii să introducă simbolul țării în care se află atunci când încep programul și cel al țării în care se află atunci când îl încheie. P.S. situatie des intalnita ? Eu sunt de părere că da, e des întâlnită. Eu m-am lovit de situația asta de câteva ori bune în primele 4 luni la K.B. (nu exact scenariul descris ci și în alte forme... de ex: după cele 4h de pauză mi-a trimis mesaj să las vagonul în parcare și să mă duc 18 km să-i dau curent unui coleg, altădată mi s-a spus că nu e marfa gata și să fac pauza în rampă... 2 ore mai târziu a trebuit să plec, se anulase încărcarea). Colegul lkw_daniel mi-a spus că și el a pățit/făcut așa de câteva ori, la fel și userul care a scris pe chat ceva asemănător. Deci, da, nu e nimic ieșit din comun. oare chiar asa se poate interpreta o lege ? Fii mai explicit... Citează
Members Gongy Postat Septembrie 28, 2013 Members Postat Septembrie 28, 2013 citez din intrebarea ta: -După o pauză zilnică normală de 11 ore, încep programul de muncă (adică introduc manual țara în care mă aflu în tahograful digital, sau introduc/schimb o nouă diagramă în cel analogic) și fac 2 ore (însumate) de ''conducere''+''alte activități''+''timp la dispoziție''. Cum alte ordine nu mai am, închei programul (în același fel ca la începerea lui) și încep pauza zilnică. Dar surpriză, după 4 ore primesc ordin să plec la încărcat. Din nou, încep program de muncă, fac 8 ore (însumate) de ''conducere''+''alte activități''+''timp la dispoziție'' după care închei programul și încep o pauză zilnică redusă. citez din lege: -Conducătorul auto introduce în aparatura de înregistrare, conform anexei IB, simbolul țării unde își începe și cel al țării unde își încheie perioada de serviciu zilnic citez din ce ai raspuns : -Prevederea obligă șoferii să introducă simbolul țării în care se află atunci când încep programul și cel al țării în care se află atunci când îl încheie si in cafenea ai facut afirmatia ca este corect pentru ca nu te-a contrazis nimeni, oare ? Citează
Moderators cri5tian Postat Septembrie 29, 2013 Autor Moderators Postat Septembrie 29, 2013 Gongy, m-ai întrebat pe mine direct ce înțeleg eu din fraza respectivă... și exact așa am răspuns, ce am înțeles. Nu fac pe inteligentul, nu-mi permit teste cu nimeni, e adevărul gol-goluț... asta înțeleg. Faptul că nu m-a contrazis nimeni nu înseamnă că am dreptate, doar eu susțin că am... Așa cum am mai spus, subiectul ăsta l-am deschis ca să mă lămuresc în primul rând eu, nu ca să mă dau gogoașă cu ce știu... pentru că nu știu. Citează
Members oldtrucker Postat Septembrie 29, 2013 Members Postat Septembrie 29, 2013 La diagrama inceputul programului cat si terminarea programului se inregistreaza prin linia adoua si a treia trasate de catre tahograf pe diagrama , iar ora le care se introduce / scoate diagrama o face tahograful prin trasarea unei linii pe raza diagramei . Faptul ca nu completezi datele manual pe diagrama este o infractiune . Logic intr-un interval de 24 ore se foloseste doar o diagrama , completandu-se data , locul de plecare , km la plecare( ceace reprezinta deschiderea programului), locul de sosire , Km la sosire ( ceace reprezinta inchiderea programului)si bineinteles numele complet al soferului , prin urmare , daca lucrezi corect nu ai cum sa deschizi un alt program pe aceeasi diagrama decat in cazul in care ai o perioada minina de repaos zilnic , recte 9 ore si schimbi diagrama. Citează
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.