Sari la conținut
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Comunitatea soferilor profesionisti

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

utilizare tahograf la camioane cu numere de zoll

Featured Replies

Postat
  • Members

Bun  gasit. Trebuie sa merg in Belgia sa iau un camion nou de la fabrica , apoi in germania sa iau o semiremorca dupa care sa revin in tara. Trebuie sa folosesc cardul tahograf daca masina este noua , cu numere previzorii?Ce anume trebuie sa mai stiu? Nu am condus niciodata in afara Romaniei.

Multumesc

  • Răspunsuri 99
  • Citiri 56,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • VIRGIL TIMIS
    VIRGIL TIMIS

    acesta este un citat al unei firme de transport,, Avem camion la Mako pentru care trebuie sa platim o amenda de 3200 Euro pentru ca soferul nu a respectat timpul de conducere si de odihna. Camionul f

  • Pai la rubrica 6 va inregistra cum  ai spus tu, tara unde e inmatriculat....daca vii din belgia banuiesc ca Belgia ca doar nu vi fara numere nu?? Deci e inmatriculat pe belgia(momentan) pana acasa.

  • P.S. Sfatul meu e sa respecti programul normal....Esti peste 3.5 t nu??? Ai taho nu??? Deci 561 rullz ca sa zic asa )). Bafta la noul camion si drumuri bune sa ai cu el.

Posted Images

Postat
  • Members

salut colegule . eu de o luna de zile fac doar asa ceva aduc din franta camioane in romania de la fabrica

eu procedez in felul urmator : 1 nu bag cardu in tahograf (pentru ca nu este omologat )

                                            2 respect cat de cat programul nu la strictete sa nu depasesc

                                            3 pe germania iau toll collect pentru euro 5 si  2 axe

                                            4cand intri in tara unguru de pe cantar iti cere actele sa dai sui u cv da nu esti obligat

pentru mai multe detali dami pm

Postat
  • Members

malin foloseste tahograf,cu program normal ca toti soferii,vezi ca amenzile sant mari,chiar daca este noua masina,chiar cu numere de zoll ,trebuie sa respecti programu,reg 561 nu spune ca daca e imatriculat sau nu, nu este necesar sa ai licenta,verificare tahograf ,in ungaria sa dat amenda de 500.000 ft .ai grija

Postat
  • Members

acesta este un citat al unei firme de transport,, Avem camion la Mako pentru care trebuie sa platim o amenda de 3200 Euro pentru ca soferul nu a respectat timpul de conducere si de odihna. Camionul fiind cu numere de 5 zile de Germania si circuland de la vanzator (Germania) catre cumparator (Romania) si deasemenea nefiind incarcat cu marfa, avea obligatia soferul sa se supuna normelor AETR ?!!!! '' si ,,În sensul prezentului regulament, se înţelege prin:

(a) „transport rutier”: orice DEPLASARE efectuată, în totalitate sau parţial, pe drumurile

deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul

călătorilor sau al mărfurilor'',

alcineva ,,Am cumparat trei capuri din D in ultimi trei ani consecutiv si am respectat timpul de condus pana in tara si hartie de concediu pana am introdus diagrama. La toate trei cursele am fost oprit si mi s-a cerut diagrame iar cand am avut vagon sa vada si ce transport. Asta urmaresc Unguri la nr de toll. Se pune problema ce-a facut soferu in ultimile 28 de zile. El fiind profesionist putea sa lucreze pe alt camion si trebuie sa faca dovada munci in ultimile 28 zile lucratoare. ''

DECI TU DECIZI CE FACI

Postat
  • Autor
  • Members

In  regulamentului (CE) Nr. 561/2006 articolul 3 litera G scrie ca prezentul acord nu se aplica la  vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătăţire tehnologică, reparaţii sau întreţinere,

precum şi vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulaţie;

Si daca trebuie sa bag cardul in masina scoasa acum din fabrica , ce anume inregistreaza cardul la rubrica nr. 6 unde trebuie sa fie scris tara unde este unmatriculat autovehicolul si numarul de inmatriculare?

Masina ce o aduc este noua , scoasa direct de pe poarta uzinei Volvo.

Postat
  • Members

Pai la rubrica 6 va inregistra cum  ai spus tu, tara unde e inmatriculat....daca vii din belgia banuiesc ca Belgia ca doar nu vi fara numere nu?? Deci e inmatriculat pe belgia(momentan) pana acasa.

Postat
  • Members

P.S. Sfatul meu e sa respecti programul normal....Esti peste 3.5 t nu??? Ai taho nu??? Deci 561 rullz ca sa zic asa :)))). Bafta la noul camion si drumuri bune sa ai cu el.

Postat
  • Autor
  • Members

acesta este un citat al unei firme de transport,, Avem camion la Mako pentru care trebuie sa platim o amenda de 3200 Euro pentru ca soferul nu a respectat timpul de conducere si de odihna. Camionul fiind cu numere de 5 zile de Germania si circuland de la vanzator (Germania) catre cumparator (Romania) si deasemenea nefiind incarcat cu marfa, avea obligatia soferul sa se supuna normelor AETR ?!!!! '' si ,,În sensul prezentului regulament, se înţelege prin:

(a) „transport rutier”: orice DEPLASARE efectuată, în totalitate sau parţial, pe drumurile

deschise utilizării publice de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul

călătorilor sau al mărfurilor''  ,

Asa cum am mai spus , acordul AETR art.3 litera G nu se aplica vehiculelor supuse testelor rutiere...........precum si vehiculelor noi sau transformate , care nu sunt inca puse in circulatie. Conform codului rutier , pentru punerea in circulatia a unui autovehicul trebuie intai facuta omologarea. In cazul meu autocamionul fiind nou , scos din fabrica , trebuie mai intai omologat in Romania apoi inscris. Pana atunci circula cu numere provizorii. Asta inseamna ca nu este pus in circulatie. Gresesc? Evident ca voi respecta programul de condus. Este pentru binele meu. Dar voiam sa stiu daca in acest caz sunt OBLIGAT sa ma supun acordului AETR

Postat
  • Members

pai daca stiai de ce ai mai pus intrebarea ,sa vezi daca stim si noi,fiecare tara membra poate avea derogarii,in germania poti merge  cu masina si rulota mai mare de 7,5 tone si nu te intreaba nimeni de sanatate

Postat
  • Autor
  • Members

Virgile , regulamentele sunt cunoscute de toti profesionistii dar sunt destul de multe cazuri de interpretari gresite(vezi cazurile de abuzuri ale controlorilor maghiari). Am postat aici intrebarea pentru a primi raspunsuri din partea colegilor care au experienta in domeniu. Nu bag in seama sfaturile "meseriasilor " din parcare. Sunt satul. Dupa atata circulat prin tara crede-ma ca-s satul de tot felul de specialisti din parcare. Am pus aceasta intrebare si pe site-ul autoritatilor dar asa cum ma asteptam, fara raspuns. Multumesc colegului b93lfk pentru raspuns si astept ajutor pe PM. Comentariile de genul celui postat de tine nu ma fac decat sa-mi doresc sa nu mai postez intrebari. Dar n-am sa fac asta  , in speranta ca pana la urma selectia naturala isi va face treaba. Multumesc pentru raspunsuri tuturor. O zi buna sa aveti si drumuri bune colegii

Postat
  • Members

prietene aceste citate sant scrise de patroni de pe bursatransport,nu din parcare,daca tu esti mai smecher ca restul patronilor asta e,,,,,,,totusi de ce ai intrebat daca stii............totusi ai citit ce inseamna transport rutier,,,,,,,,,,,,,,,,, citeste reg 561/articolu 4 /litera a  ps;asta nu e scris in parcare

Postat
  • Autor
  • Members

Ai si tu dreptatea ta. Asa scrie in acel pasaj dar pana acolo scrie si exceptiile de la regula. La alea cautam eu sa gasesc raspuns. Cat despre problemele patronilor...ai idee cate contestatii exista pe acordul AETR si celelalte reglementari in domeniul transporturilor? Stii cate din ele s-au solutionat in favoarea reclamantilor? Sunt sigur ca nu. Nici eu nu stiu asta dar am cunostinta de foarte multe cazuri de abuzuri comise precum si de interpretari gresite fara rea vointa. Ce rost are sa batem toba pe subiectul asta aici? Oricum multumesc pentru timpul acordat. Sa ai o zi buna

Postat
  • Autor
  • Members

Si inca ceva Virgil. Daca ar fi sa admitem interpretarea data de tine inseamna ca potrivit celor mentionate de tine (561/articolu 4 /litera a) trebuie sa am si licenta de transport respectiv copie conforma la bordul masinii. Cate astfel de copii conforme ai vazut tu emise pentru un camion inmatriculat provizoriu?

Multumesc

Postat
  • Members

aici este si vina soferilor ca nu sant instruiti ,,,,,,,,sti ca sa dat spaga ca a avut 2 pauze de odihna de 9 ore ,consecutive,,cine e de vina unguru ca a fost smecher sau soferu ca a fost prost,,,,sant multe amenzi luate findca nu stim legile,sant unele in proces sau altele sau actitat ca procesul este scump si pierzi timp,,,,,,,,,,eu am spus ca mai bine mergi la program si nu ai batai de cap,chiar sant curios te intreaba unguru de diagrame ,card,,,,,,,,,,,,,,toate cele bune

Postat
  • Autor
  • Members

De acord cu tine. De vina suntem si noi ca nu cunoastem perfect reglementarile in vigoare. In loc sa ne documentam stam la taclale pe la incarcare/descarcare unde fiecare isi da cu parerea cam cum si ce arfi. Promit sa te tin la curent cu aceasta cursa. Cel putin voi sti ce sa spun celor ce vor dori sa afle exact un raspun la astfel de intrebare. Multa sanatate

Postat
  • Members

mai colegilor nu mai bateti campii cu trebuie folosit tahografu sau alte dastea . odata ce masina are 0 km si o iei din fabrica nu esti obligat sa bagi card in tahograf ne omologat si ne facute metrologia si ce mai trebuie facut . eu car camioane noi la 0 km din fabrica fara sa bag cardu si nu am avut probleme nici cu politia franceza nici germana nici poloneza si nici cu ungurul nostru drag care sta la panda la cantar si nici cu cei care sunt de la Arr sau cum le zice acum de stau mereu pe centura la valcea la cimitir . singurul lucru care ma intreaba daca este nou din fabrica

si am sa va atasez poze sa vedeti ca cu ast ma ocup ni nu vbesc povesti de parcare sau AETR din citite printre randuri

100_7164.jpg

100_7162.jpg

100_7163.jpg

100_7164.jpg

100_7165.jpg

100_7166.jpg

100_7220.jpg

100_7221.jpg

414985_426735050688133_100000549251042_1542756_1.jpg

469512_426734970688141_100000549251042_1542755_1.jpg

  • 4 weeks later...
Postat
  • Members

Din cauza unor probleme cu serverul care gazduieste aceast forum s-au pierdut cateva mesaje  , revin cu raspunsul oficial dat de ARR : http://www.soferii.ro/Forum/index.php?topic=4479.new#new . (ultimul mesaj )

PS : Domnule b93lfk e mare diferenta intre cum este LEGAL si cum se PRACTICA !! ( referitor la ultimile mesaje disparute , iar  ca sa ,, refacem ,, subiectul te rog sa postezi tichetele acelea ,  ;) ;) ;))

  • 1 year later...
Postat
  • Members

poate vreun coleg sa-mi spuna cum ar trebui sa procedez in privinta utilizarii tahografului in cazul in care trebuie sa conduc un camion uzat ( de 3-4 ani cu tahograf digital ) cu numere de zoll rosii din Germania pana la intrare in Turcia. Mentionez ca masinile sunt cumparate de o persoana fizica ( nu de o firma ) din Afganistan. De foaie de concediu nici nu poate fi vorba. Iar daca introduc cardul in tahograf si scot un bon pe acesta imi apare ultimul numar de inmatriculare al camionului, nu numarul de zoll. multumesc!

Postat
  • Members

uitate te rog la exceptiile regulamentului 561,stiu ca cele care nu depasesc 7,5 si sunt utilizate in transportul necomercial sunt exceptate,verifica te rog dupa cum am spus

Postat
  • Members

Nu e exceptat de la nimic, legea trebuie respectata in întregime. Plecare , drum , preluare , munca cu (,) camionul , predare, întors . Numerele provizorii nu te afectează cu nimic . Tahograful sa fie in regula , nu stiu daca nemtii tin cont de revizie tahograf la eliberarea numerelor provizorii

Postat
  • Members

Cand am adus un camion din Austria,cu numere de service albastre,mi s-a spus de catre dealer ca pot conduce fara card.Altadata am dus un camion de la garaj la service,tot cu numere albastre si nici vorba de card.

Postat
  • Members

din cate cunosc ,,,masinile noi duse de la fabrica la cumparator,de la vanzator la cumparator sant exceptate de la reg 561,,,nu au tahograf omolagat si daca au nu este valabil ca masina nu=i apartine vanzatorului ,,,ci cumparatorului ...si acesta nu poate face licenta,verificare taho pe o masina care a cumparato dar nu este inregistrata,imatriculata in ro,,,deci ....se poate conduce non stop....atentie ,,,,nu se poate transporta nici o marfa

Postat
  • Members
din cate cunosc ,, dar nu este inregistrata,imatriculata in ro,,,deci ....se poate conduce non stop....atentie ,,,,nu se poate transporta nici o marfa

:-j:-j:-j. Tot express ești și ai rămas!

Dacă nu e 'înregistrată' in RO nu trebuie sa conducă la program? :))

Cu transportul ai dreptate :-bd

Pentru că......?,,,, nu are licență de transport.

Dar niște 'sfaturi' 100% legale poți sa.i dai ce sa facă și unde dacă tot vine cu marfă \:D/

Ai inceput să.imi fii tot mai drag Virgil..sincer :-bd

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

Navigare recentă 0

  • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.