VIP MANV10 Postat August 1, 2010 VIP Postat August 1, 2010 Ce frana folositi atunci cand carosabilul este cu zapada/polei/apa/macadam(santier)?Ii bine sa folosesti Retarder-ul/Intarder-ul/Frana de motor/Frana de serviciu? Citează
Members Tavy985 Postat August 1, 2010 Members Postat August 1, 2010 Pai in astfel de conditii este bine sa folosesti frana de motor........in general, la masini. Citează
Members eXplor3r Postat August 2, 2010 Members Postat August 2, 2010 nu e bine sa le folosesti pentru ca nu se franeaza decat rotile de pe cap si vine vagonul peste tine Citează
Members Mercedes_freak Postat August 2, 2010 Members Postat August 2, 2010 nu e bine sa le folosesti pentru ca nu se franeaza decat rotile de pe cap si vine vagonul peste tine corect! Citează
Members cosmin1974 Postat August 4, 2010 Members Postat August 4, 2010 Eu cred ca nu e indicat sa folosesti retarder-ul,testat de mine,pleaca remorca inainte asa cum a zis si eXplor3e.frina de picior piscata intermitent e cea mai indicata solutie zic eu. Citează
Members danyeltrans Postat Octombrie 10, 2010 Members Postat Octombrie 10, 2010 Poi depinde cu retarderul e cu 2 taiusuri depinde cum te orientezi , la Volvo f15 retarderul are si pe vagon . Cel mai bine e cu frina de motor , sa o folosesti din timp nu sa te trezesti ca nu mai poti face nimic. Citează
Members maryusik Postat Ianuarie 6, 2011 Members Postat Ianuarie 6, 2011 cine imi poate zice si mie care e presiunea la roti la tir? Citează
Vizitator Anonymous Postat Ianuarie 10, 2011 Postat Ianuarie 10, 2011 Se foloseste retarderul,frana de motor si in ultima instanta se pisca usor frana,fiecare acum cum este invatat,eu in ordinea aceasta le folosesc. Citează
Members ciprian swe Postat Februarie 15, 2011 Members Postat Februarie 15, 2011 Niciodata retarderul.Frana de motor. Citează
VIP MANV10 Postat Februarie 15, 2011 Autor VIP Postat Februarie 15, 2011 Chestia cu retarderul,multi spun ca nu'i bine sa il folosesti ,da retarderul/intarderul are 3 poziti,daca dai pe prima ,derapeaza camionul? asa si cu frana de motor dai din a 8-a in a 5-a si daca las brusc ambreajul poate ai ghinionul sa derapeze...nu? Citează
Members ciprian swe Postat Februarie 15, 2011 Members Postat Februarie 15, 2011 Daca dai pe prima pozitie,eficacitaea este redusa,nu te ajuta foarte tare.Eu stiu cand am venit prima data in Norvegia,toti imi spuneau sa nu folosesc retarderul iarna,mai ales pe gheata.Si erau soferi scandinavi cu experienta mare. Cu frana de motor..dupa parerea mea ea trebuie facuta in ordinea fireasca,in ordinea normala,altfel daca socul e prea mare risti sa zbori de pe drum. Citează
Members steffy22 Postat Februarie 15, 2011 Members Postat Februarie 15, 2011 eu stiu ca frana de motor , dar nu din a 8 in a 5-cea , si un mecanic mi-a zis , fost sofer , at cand faci frana de motor pe gheata , incerca sa dai si un mic sprit cand reduci treapta , sa nu se bruscheze motoru , nu am incerc ce e adevarat , ca nu am gheata pe aici Citează
VIP MANV10 Postat Februarie 15, 2011 Autor VIP Postat Februarie 15, 2011 Bine poate am exagerat cu 8-5,dar intr-o situatie ''la limita''adica in 20-30 sec tre sa ocolesti ceva sau sa incetinesti,ii nesemnificativ sa dai din a 8 in a 7,adica nu reduci mult viteza si poate nu mai apuci sa ocolesti obstacolul,cum procedezi?iar la coborarile lungi,daca incepi din timp cu retarderul/intarderul,dai prima treapta,dupa cati'va metri(50-100m) dai a 2 treapta s.a.m.d,ii bine sa il folosesti sau nu? Citează
Members klaudiu Postat Februarie 15, 2011 Members Postat Februarie 15, 2011 Eu am Opticruise pe masina fara retarder dar am cuplat obturatorul automat cand folosesc frana de serviciu si face si frana de motor in momentul in care calc frana. Dar NICIODATA nu am folosit retarderul sau frana violenta de motor pe drum alunecos. Parerea mea este ca daca infranezi f tare motrica vine remorca peste tine si te face "briceag". Dar asta e parerea mea. Citează
VIP MANV10 Postat Februarie 15, 2011 Autor VIP Postat Februarie 15, 2011 Ori ca folosesti Retarderul/intarderul ori ca folosesti frana de motor,tot axa motrica ii solicitata,diferenta ii ca :retarderul/intarderul actioneaza pe cardan,sau la intrarea cardanului in cutie ,pe cand frana de motor nu permite urcarea,schimbarea treptei de viteze si a vitezei,lucra contra sensului de rotatie a cardanului,si atunci nu'i tot una ca folosesti retarderul/intarderul sau frana de motor,ma refer la coborarile lungi,nu la situatiile de moment. tot in ''frana de motor''cobori turatia tot ''sus'' sta,adica ii turata, zic bine sau gresesc? Apropo de cutie automata sau semi,acolo cum faceti,ce frana folositi? SCania Retarder 2 1 Citează
Members flo77 Postat Februarie 15, 2011 Members Postat Februarie 15, 2011 si mai aveti pretentii de profesionisti,asta ar trebui sa fie primul lucru care ar trebui sa-l stiti cind va incumetati sa conduceti un camion. dupa mine singura persoana care are ceva expierenta este klaudiu,si ne mai miram de stadiul in care am ajuns 1 Citează
VIP MANV10 Postat Februarie 15, 2011 Autor VIP Postat Februarie 15, 2011 Daca ne spunem unele pareri,nu inseamna ca le si practicam,am deschis acest topic chiar pentru a ne lamuri si a ne informa mai bine,de comentari ca ale tale sunt satul!!! > Citează
Vizitator Anonymous Postat Februarie 18, 2011 Postat Februarie 18, 2011 Depinde de camion!Eu folosesc Jake-urile dar doar pe viteza mica!La o transmisie nesincronizata nu poti sa faci o frana de motor prea violenta,daca nu sincronizezi viteza de deplasare cu RPM-ul n-o sa reusesti niciodata sa bagi in viteza! Citează
Members qazz Postat Februarie 19, 2011 Members Postat Februarie 19, 2011 acum tre sa iti tina si frana bine (egala pe toate rotile) parerea mea, cat despre frana de motor depinde de viteza, experienta, panta, rampa, incarcatura etc Citează
Vizitator Anonymous Postat Februarie 22, 2011 Postat Februarie 22, 2011 Pe un astfel de carosabil eu folosesc sistemul de franare "mers incet". La inceput ma gandeam: daca intervine o situatie brusca, neprevazuta, am de ales intre a pierde aderenta prin frana de serviciu sau a fi impins de semiremorca prin retrogradarea treptei sau folosirea retarderului. Apoi mi-am zis: astea sunt situatii care depind de mai multi factori: gradul de aderenta, inclinatia drumului, masa ansamblului, anvelopele si starea lor, distanta pana la obstacol etc. De preferat e sa folosesti sistemul de franare care incetineste toate rotile, respectiv frana de serviciu. Dar daca derapezi? Si atunci zici, bine, voi folosi frana de motor/retarder. Bun, si daca te impinge semiremorca? De aia zic eu ca folosesc sistemul de franare "mers incet". Dincolo de cele spuse, in cazuri surprinzatoare pe un astfel de carosabil, eu urmez etapele : 1. putin retarder 2. retrogradez treapta de viteza 3. frana de serviciu 4. repet pana la oprire Am aplicat-o si la autobuz si pana acum a mers. Citează
Vizitator Anonymous Postat Februarie 23, 2011 Postat Februarie 23, 2011 colegii am fost la un curs de conducere in EINDHOVEN.un instructor de la VOLVO a spus;pe ploaie sau zapada FARA retarder,doar frana de serviciu si frana de motor fara manevre violente(CONDUCERE PREVENTIVA). Citează
Members Mercedes_freak Postat Februarie 23, 2011 Members Postat Februarie 23, 2011 si mai aveti pretentii de profesionisti,asta ar trebui sa fie primul lucru care ar trebui sa-l stiti cind va incumetati sa conduceti un camion. dupa mine singura persoana care are ceva expierenta este klaudiu,si ne mai miram de stadiul in care am ajuns Ii fi tu buricul soferilor din lumea asta, nu? Ce stii tu nu stie nimeni sau cum? Cum de nu am auzit de tine pana acuma de ai tu habar de toate cum nu are nimeni??? Citează
Members Driver-ul Postat Martie 15, 2011 Members Postat Martie 15, 2011 Intrebare: pe polei circulati in a 8-a? Citează
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.