Sari la conținut
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Comunitatea soferilor profesionisti

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Cel mai bun consum pe de TIR sau CAMION

Featured Replies

Postat
  • Members

Salut colegii de pe forum.

Sunt tare curios care au fost recordurile voastre de consum pe TIR, ma refer la minime nu la maxime ca este CRIZA!

Un amic de al meu a scos cu DAF XF105 consum de 24.5%. cu 15T incarcatura in Ungaria pe autostrada la 100km/h.

  • Răspunsuri 81
  • Citiri 97,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Adevarul este ca am scos si eu vreo 3.2l/h dupa ceasul de bord, era vara, era in stationare, era in relanti dar cel putin avea si semiremorca agatata.

  • Calculul consumului ar trebui sa se faca tinind cont de mai multi factori.Marea majoritate a consumurilor se fac in functie de tonaj si de capacitatea cilindrica a motorului,asta pentru ca este mai us

  • Cei care stiu, ma vor sustine, cei care nu... sa fie atenti: Nu exista consum exact p/u nici un fel de camion, nici un fel de greutate, nici un fel remorca, nici un fel de conducator. Consumul dep

Postat
  • Members

Salut.Seful, sigur esti sofer  ca eu cred ca esti ca 2 linii de tren cu transporturile rutiere?

Postat
  • Members

Adevarul este ca am scos si eu vreo 3.2l/h dupa ceasul de bord, era vara, era in stationare, era in relanti dar cel putin avea si semiremorca agatata.

Postat
  • Members

Salut colegii de pe forum.

Sunt tare curios care au fost recordurile voastre de consum pe TIR, ma refer la minime nu la maxime ca este CRIZA!

Un amic de al meu a scos cu DAF XF105 consum de 24.5%. cu 15T incarcatura in Ungaria pe autostrada la 100km/h.

"mai taie din ele, da-le ........" ;D

Postat
  • Autor
  • Members

simcer ... daf astea am auzit ca sunt bune doar la consum .. ca la fiabilitate. trec zilnic pe langa un dealer de camioane si la reparatii doar Daf si Iveco...

Postat
  • Members

Salut colegii de pe forum.

Sunt tare curios care au fost recordurile voastre de consum pe TIR, ma refer la minime nu la maxime ca este CRIZA!

Un amic de al meu a scos cu DAF XF105 consum de 24.5%. cu 15T incarcatura in Ungaria pe autostrada la 100km/h.

cum a reusit sa mearga cu 100km/h ????? s-a legat de vreo masina mica..... sau era conectat???? daca mai pui un pic la consum si mai tai de la km/h  o sa te credem.........    lasand remarcile la o parte de la salzburg din aeroport pana la linz in aeroport cu un actros din 2010 anul trecut in vara consumul mediu a fost de 21,6l la suta(resetat calculatorul de bord la intrarea pe autostrada), tonaj nu prea era, poate maxim 6-8 tone. Drumuri bune fara zapezi la toata lumea

Postat
  • Autor
  • Members

e bine ca m-ai corectat la faza cu 100km/h. greseala mea. vroiam sa spun de x Litri / 100km.... si am pus 100km/h ..

Postat
  • Members

recordul meu.....0%.....in parcare.....si 2%..la vale.....

Postat
  • Members

Da scoti consum mic in Ungaria de la Mako pana la Budapesta mai departe nu

Postat
  • Members

Salut colegii de pe forum.

Sunt tare curios care au fost recordurile voastre de consum pe TIR, ma refer la minime nu la maxime ca este CRIZA!

Un amic de al meu a scos cu DAF XF105 consum de 24.5%. cu 15T incarcatura in Ungaria pe autostrada la 100km/h.

              ........ BUN sofer amicul tau !!! Iar tu,...... si mai bun !!!!

Postat

daca mai dati consumuri de-astea propun sa va luati ban direct fara warn... cu de-astia ca voi au facut patronii consumul la masini, si voi nici nu stiti care e frana de mana. si a luat-o camionu la vale singur de a iesit consumul ala. auzi...100km/h si 25%.

LE: spoonvil...useless topic!

Postat
  • Members

pentru cultura generala a celor care nu stiu cu ce se mananca meseria asta si vorbesc doar din auzite le  spun urmoarele:

consumul se face la toata cursa, sau mai bine zis din garaj in garaj, si se afla impartind cantitatea totala de motorina alimentata la numarul de km efectuati si uite asa se afla consumul real al unui camion, am zis consum real.

acest consum poate fi influentat de foarte multi factori externi cat si de cantitatea de marfuri transporta.

Postat
  • Members

Calcularea consumului real( l/100 km) se face inmultind consumul (litrii consumati) cu 100 ,apoi imparti la nr.total km. parcursi.Despre cel mai bun consum ,pot sa va spun din experienta (daf xf 105/ 460 ) ca cel mai bun consum pe traseul Tr. Magurele-Bergamo a fost de 28l/100km;dar am avut si 30,31/100km. depinde de conditiile meteo,in special de vant si de greutatea marfii.Drumuri bune tuturor !

Postat
  • Members

un studiu al unei firme de transport facut pe mai multe tipuri de camioane intins pe 3 ani.

[ataşament şters de admin din cauza vechimii]

Postat
  • VIP

un studiu al unei firme de transport facut pe mai multe tipuri de camioane intins pe 3 ani.

L-au desemnat castigator pe Renault Premium,ceea ce nu-i corect,Renault Premium ii din clasa mai mica ca restu,trebuia sa compare cu Magnum,sau sa compare Premium cu MB Axor ,MAN TGS,SCANIA Highline,VOLVO FM,DAF CF,IVECO Stralis Active Time.

Postat

L-au desemnat castigator pe Renault Premium,ceea ce nu-i corect,Renault Premium ii din clasa mai mica ca restu,trebuia sa compare cu Magnum,sau sa compare Premium cu MB Axor ,MAN TGS,SCANIA Highline,VOLVO FM,DAF CF,IVECO Stralis Active Time.

nu are treaba. cara aceleasi remorci...putea sa fie si bicicleta.

Postat
  • VIP

nu are treaba. cara aceleasi remorci...putea sa fie si bicicleta.

Numai ca Premium-ul este mai avantajat de cabina, are dimensiuni mai mici ,intampina o rezistenta la frecarea cu aerul mai mica,ii mai usoara,pe cand la celalalte, sunt dotate cu cabine mari,cele  mai mari cabine ale producatorilor.

Postat

Numai ca Premium-ul este mai avantajat de cabina, are dimensiuni mai mici ,intampina o rezistenta la frecarea cu aerul mai mica,ii mai usoara,pe cand la celalalte, sunt dotate cu cabine mari,cele  mai mari cabine ale producatorilor.

sunt 100% de acord cu tine. dar nu poti sa spui ca nu a fost corect rezultatul, ca au fost masini diferite...nu e ca si cand ai fi adus un ducato printre ele si el a iesit castigator.

oricum eu  nu cred in prostiile astea cu consumul. daca vrei sa-i faci consumul nu ai cum. nu cari cursa fixa, nu ai aceeasi clima, aceeasi temperatura, aceeasi directie si intensitate a vantului tot timpil ca sa creezi o constanta. consumul normat la camion e o aberatie.

Postat
  • Members

Cifrele nu mint,e totusi o statistica pe 400.000 km si nu un test de circuit sau testul lui Gigel care vede afisat 19% pe BC pe o portiune de 50 km si spune ca atat consuma camionul.

Ar fi interesant de stiut si cate T/km a transportat fiecare,ce tip de curse(au ajuns macar pe Clermont Ferrand?),daca au cutii automate si daca soferii au schimbat masinile intre ei.Dupa cifre s-ar parea ca au mers cu o medie marisoara de T.

Ma surprinde oarecum pozitia lui Iveco cu un cosum de 1L sub Daf,nu ma surprinde cea de la MAN.

Renault    32,43464114

Mercedes    33,4571953

Iveco    33,85082755

Daf    34,78033905

Volvo  32,56440563

Man    35,03187279

Scania    34,81197444

Postat
  • Members

consum mediu de 28% cu 24t pe extern si 31% tot cu 24t pe tara  la volvo nou 460 cutie automata

Postat
  • Members

cum spunea si d-l mihai consumu se face la o cursa tur-retur nu pe o distanta de cateva sute de km.........pe o distanta scurta pot avea consum variabil in fuctie de vreme,vant sau ploaie.de ex eu pe 7,5 t am consum cenad-ferneti aprox 17/100 dar pe traseu tur retur am sub 16/100.....fac plinu la cenad si la fernetii fac iara plinu ca sa nu alimentez pe it,f .........dupa calculele mele portiunea budapesta-ferneti ami face acest consum datorita vantului si urcarile repetate,,,,,,,,,,,,iar pe camio  [iveco cursor de 440cp ]  de la nadlag-koln  am avut consum de 31/100km cu 24t tur si retur de 12 t folosind mult pilotu automat si urmatoarea cursa fara pilot automat 29,7 ...........deci un consum depinde de multi factorii

Postat
  • VIP

Cifrele nu mint,e totusi o statistica pe 400.000 km si nu un test de circuit sau testul lui Gigel care vede afisat 19% pe BC pe o portiune de 50 km si spune ca atat consuma camionul.

Ar fi interesant de stiut si cate T/km a transportat fiecare,ce tip de curse(au ajuns macar pe Clermont Ferrand?),daca au cutii automate si daca soferii au schimbat masinile intre ei.Dupa cifre s-ar parea ca au mers cu o medie marisoara de T.

Ma surprinde oarecum pozitia lui Iveco cu un cosum de 1L sub Daf,nu ma surprinde cea de la MAN.

Renault    32,43464114

Mercedes    33,4571953

Iveco    33,85082755

Daf    34,78033905

Volvo  32,56440563

Man    35,03187279

Scania    34,81197444

MAN-ul si Scania au cel mai mare raport de transmisie catre axa spate,de aia au consumul asa mare,la mersul in gol ii dezavantajeaza. Au raportul  2.71 ,restul au 2.64 ,Mercedes Benz are de 2.53 .

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

Navigare recentă 0

  • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.