Sari la conținut
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Comunitatea soferilor profesionisti

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

acte pentru 2,4-3,5t

Featured Replies

Postat
  • Members

Spuneti-mi si mie ce modificari se aduc pentru soferii de dube anul acesta?(este adevarat ca acum la soferii care lucreaza pe 3,5t la firme de transport sa va cere atestat sau cat C?) asa am auzit si eu zvonuri prin piata

Postat
  • Members

S-a dat o ordonanta de urgenta (OUG 11/2013 pentru modificarea si completarea OG 27/2011 privind transporturile rutiere. Ordonanta de urgenta nr. 11/2013) care zice ca firmele trebuie sa se autorizeze. Pana cand nu apar si normele de aplicare ale respectivei ordonante, nu stie nimeni nimic. Asteptam...

Postat
  • Members

ar fi cel mai bine asa.....catg c atestat de marfa toate actele abia se elibereaza posturile care sunt ocupate de amatorii....

Postat
  • Members

domnule daca poate circula de ce sa nu munceasca ,pentru amatorism sunt soferi profesionisti cu state vechi care au ramas la stadiul de amator

  • 3 weeks later...
Postat
  • Members

Va rog sa retineti ca OUG 11/2013 nu se poate aplica pana nu se actualizeaza si Normele metodologice prevazute de Ordinul 980/2011.

Aceasta ordonanta a fost publicata in Montorul Oficial in 05.03.2013, deci in termen de 60zile (din data de 05.03.2013) trebuie sa 'apara' si normele metodologice!

conf Art. II

În termen de cel mult 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Ministerul Transporturilor va actualiza Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 980/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 854 din 2 decembrie 2011, cu modificările şi completările ulterioare.

Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 625 din 2 septembrie 2011, se modifică şi se completează după cum urmează;

1.După articolul 11 se introduce un nou articol 111 cu următorul cuprins:

"Art. 111

(1) Pentru a efectua transport rutier naţional contra cost de mărfuri cu vehicule rutiere a căror masă maximă autorizată, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsă între 2,4 tone şi 3,5 tone, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă.

(2) Pentru a efectua transport rutier naţional contra cost de persoane cu autovehicule având 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, destinate prin construcţie şi echipate pentru transportul de persoane, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă.

(3) Pentru a efectua transport rutier naţional contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă.

(4) Modalitatea de autorizare, precum şi condiţiile care îndeplinite pentru autorizarea transporturilor prevăzute alin. (1)-(3) se stabilesc de către autoritatea competentă prin norme."

Pe scurt: copie conforma si la auto cuprins intre 2.4t si 3.5t!

  • 1 month later...
Postat
  • Members

Pentru atestat marfa intra si pentru tahograf ,se aude ca se va cere pentru soferii de dube (microbuze) chiar daca masinile nu au tahograf.

Postat
  • Members

Deocamdata nu au aparut Normele de Aplicare. Nu cred ca se va cere, avand in vedere ca autoutilitara nu a fost 'dotata' din fabricatie cu tahograf.

In schimb toti cei care conduc auto de la 2.4t la3.5t, obligatoriu atestat:

32. După Anexa nr. 46 se introduc trei noi anexe, Anexele nr. 47, 48 și 49,

care vor avea cuprinsul prevăzut în Anexele nr. 9, 10 și 11 la prezentul ordin.

Art. II. – (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2014, conducătorii auto ai vehiculelor

rutiere a căror masă maximă autorizată, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsă

între 2,4 tone și 3,5 tone, utilizate la efectuarea transportului rutier național contra cost de

mărfuri sau a transportului rutier în cont propriu de mărfuri, trebuie să fie titulari ai unui

certificat de competență profesională, obținut și eliberat în conformitate cu reglementările în

vigoare.

... adica 'adio' soferi cu categ.B!

Proiectul de lege il gasiti pe site-ul untrr:

http://www.untrr.ro/legislatie/proiecte ... -2011.html

Postat
  • Members

Mi se pare normal! Si la taximetristi ar trebui sa se ... "umble" putin! Nu am nimic cu aceasta categorie, numai ca... exista anumiti indivizi care uita ca sunt in slujba cetatenilor, care nu sunt obligati sa asculte injurii la adresa participantilor la trafic, manele, convorbiri la telefon sau la statie etc, etc, etc. Cati dintre cei mai "umblati" dintre noi am vazut "dincolo"taximetristi asteptand clientii in slapi, cu "bermude" si cu camasa descheiata pana la... sau cu geamurile la masina lasate jos la maxim din care sa se auda muzica?!!!

Din pacate, dupa 1989, asta se intampla in "Romanica" noastra. Si este dureros ca cei care ar trebui sa dea legi si sa puna lucrurile la punct, nu fac alceva decat sa inventeze "gaselnite" pentru a mai incasa niste bani din care nu cred ca are nici macar statul de castigat, ca sa nu mai vorbim despre cetateanul de rand !

Postat
  • Members
contravine normelor UE

Ce anume contravine normelor UE??

detaliaza....... sa stim si noi la ce faci referire!

Postat
  • Members

Mi se pare foarte corect, sa includa 3,5 t. in Cat C. si sa ii stai patronului la program, cati sunt care ii fugaresc pe soferi intr-un colt in altul de tara sute de km intro noapte, am lucrat la inceput pe 3,5t stiu cum e sa ,ii faceam 1000-1200km in mai putin de 18 ore, dormeam 3 ore, nu mai stiam ce zi e, daca e noapte sau zi, daca mancasem ceva in ziua aceea, il angajeaza la 18 ani si in jumatate de an ii scoate sanatatea din el...Va fi mai greu pt cei care lucreza in distributie si nu se vor incadra in program, in rest o treaba gandita bine dar va mai dura pana se va pune si in practica...

Numai bine!!!

  • 2 months later...
Postat
  • Members

nu contravine nimanui.e norma interna si fiecare stat poate sa isi faca propriile legi.de ce in germania se cere dovada timpilor de condus pentru 3.5t?

  • 3 weeks later...
Postat
  • Members

ma ajutati si pe mine sunt sofer pe 3,5 si plec in cursa ce trebuie sa am la mine in afara de carnet si buletin ,talon

  • 1 year later...
Postat
  • Members

Inca din 1990 nu se mai tine seama de diferentiere intre soferii profesionisti si soferii amatori . Inainte nu puteai fi incadrat in functia de sofer daca nu aveai gradele C ; D; Tb sau Tr  . Simplu , nu erai considerat sofer profesionist .

 O anomalie a  legislatiei actuale .....pai daca omul vrea sa se plimbe cu un microbuz  ori cu dubita.....numa sa nu lucre!

  • 2 weeks later...
Postat
  • Members

ma ajutati si pe mine sunt sofer pe 3,5 si plec in cursa ce trebuie sa am la mine in afara de carnet si buletin ,talon

Ordin de deplasare, foaie de parcurs, actele mărfii.

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

Navigare recentă 0

  • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.